Automatisk totalstasjon på innføring til Oslo S på Follobanen.

Omfattende monitoreringsprosjekt på Oslo S

Siden 2016 har Cautus Geo deltatt i prosjektet Follobanen – Innføring Oslo S. Det er blitt et omfattende monotoreringsprosjekt.

Cautus Geo er inne som leverandør av tjenester for overvåkning av kritiske konstruksjoner. Siden oppstarten har prosjektet hatt et høyt fokus på sikkerhet, da anleggsområdet i stor grad berøres av kritisk infrastruktur og kulturminner som må hensynstas.

I takt med fremdriften på prosjektet har behovet for instrumentering vært økende, og det er i dag etablert et omfattende monitoreringssystem i det aktuelle området.

Cautus Geo har et tett samarbeid med Bane Nor for å oppnå økt sikkerhet og god fremdrift på anlegget. Vi ser frem til videre samarbeid i tiden fremover.

Pressekontakt Administrerende direktør (CEO) +47 996 45 021

Relatert innhold

Spesialist på geomonitorering. Automatisk overvåking av stabilitet, deformasjon og miljø.

Vi leverer effektive og sikre løsninger for kontinuerlige overvåking for land, vann og utsatte konstruksjoner. Vi kobler årsak og hendelse sammen for felles analyse og varsling i sanntid i Cautus Web. Ved å kombinere ulike sensorer i en plattform, kan man lettere skille unaturlige hendelser fra normale trender.

Cautus Geo
Arnstein Arnebergs vei 28