Pontus Frohde – Ny adm.dir. hos Charge Amps

Styret har besluttet å utnevne Pontus Frohde til ny adm.dir. ved Charge Amps AB. Dette fra og med 1. februar 2017. Den nåværende administrerende direktøren, Charlotte Eisner, kommer fortsette å jobbe med salg og utvikling i bedriften.

Tidligere har Frohde vært operativ sjef og medgründer til FundedbyMe, en plattform for folkefinansiering. Før dette har han hatt ulike stillinger ved PAN Vision og hos Microsoft Corporation.

- Vi har fulgt Frohde over lang tid nå. Hans sterke lederskapsegenskaper og solide arbeidserfaringer fra IT- og finansbransjen, kombinert med hans kunnskap om produksjon av teknisk hardware og salg, gjør ham ideell i rollen som adm.dir. Dette særlig nå som den raske ekspansjonen av Charge Amps produktportefølje pågår, og salget øker, sier lederen for styret, Boel Swartling.

Den store ekspansjonen i Charge Amps salg og produktportefølje krever en ny organisasjon og et økt fokus på leverandørkjeden og produksjonen av teknisk hardware.

- For første gang i min karriere kommer jeg bli del av et team og et produkt som har muligheten til å faktisk forandre verden, og alt dette i et marked som kommer å fullstendig eksplodere de nærmeste årene. Teamet på Charge Amps har gjort en formidabel jobb i å ta bedriften til hvor den er i dag, og forhåpentligvis kan jeg bidra med det som behøves for at den positive utviklingen kan fortsette. Jeg behøver nesten ikke å si at jeg er mer enn begeistret når det gjelder å ta over som adm.dir. ved Charge-Amps og å lede denne spennende bedriften inn i framtiden.

For spørsmål og mer informasjon, kontakt:

Boel Swartling, styreleder, +46 706-666 66 35

Anna Fägersten, Head of corporate communications, +46 70-497 06 68

• Verkstedsindustri

• charge amps

Charge Amps

Charge Amps er en svensk greentech-bedrift som ble grunnlagt 2012 og utvikler smarte og trygge ladeløsninger for elbiler og ladbare hybridbiler på det globale markedet. Charge Amps lader elbiler og ladbare hybridbiler biler i 30 land og på fire ulike kontinenter.

Charge Amps utvikler og produserer avanserte elektriske ladeløsninger i Sverige. Vi er pasjonerte når det gjelder å gjøre løsninger for elektriske ladestasjoner smarte, mindre og mer attraktive. Vårt bidrag til en bærekraftig mobilitet er å presentere brukervennlige ladeløsninger og derigjennom gjøre overgangen til en fossilfri bilpark enklere. Våre kjerneverdier er som en firkløver; 1. Avansert mekatronikk 2. Industridesign i verdensklasse 3. Inspirerende lederskap og 4. Å kunne pakke inn hele endringsprosessen på en attraktiv måte for så å selge den.