FACOM utvider og forbedrer sortimentet av batteridrevet verktøy

• Funksjons- og ytelsesmessig forbedret kjerneutvalg av verktøy, inkludert bedre batteripakker og førsteklasses verktøykofferter.
  • Lithium-ion batterier med høyere kapasitet og lengre brukstid, bedre olje- og kjemikaliebestandighet samt mer robust og beskyttende design.
  • Sterkere og romsligere verktøykoffert med IM65-sertifisering for ekstra sikkerhet og beskyttelse samt bedre systemkompatibilitet med FACOM og DEWALT ToughSystem-oppbevaring.

Morangis, Paris, Juni 2016 – FACOM tilfører ytterligere verdi til sitt innovative utvalg av batteridrevne verktøy og kunngjør en rekke forbedringer av kjerneproduktseriene som er beregnet av fagfolk i industri- og bilbransjen.

En viktig oppgradering av FACOM 10,8 V og 18 V Lithium-ion batteripakkene innebærer celler med høyere kapasitet og lengre brukstid. Ved hjelp av en svært nøyaktig ladestatusindikator som er integrert i batteripakken, kan brukeren kan holde oversikt over hvor mye strøm som er igjen, – uunnværlig for fagfolk som arbeider ute hos kunde eller under vanskelige forhold der batteribytte kan by på utfordringer. Forbedringer i den utvendige designen omfatter et yttersjikt av slitesterk termoplastisk elastomer (TPE), samt fester og innkapslinger i glassfiberforsterket nylon (GFE) som gir økt beskyttelse mot kjemikalier og fett. Begge deler reduserer risikoen for kostbare skader.

FACOMs kjerneutvalg av 18V verktøy leveres nå i en ekstra robust og slitesterk ToughSystem-koffert, noe som øker sikkerheten og beskyttelsen av viktige verktøy på anlegget, under alle forhold. Denne forbedrede oppbevaringsløsningen er produsert i svært slitesterke materialer og er tettet i samsvar med de strenge IM65-standardene, noe som garantert beskytter verktøyet mot støv og vann. Koffertene er utstyrt med solide og slitesterke metallåser, og de har fire praktiske håndtak – to av dem er forsterket med et yttersjikt av gripevennlig gummi, slik at koffertene blir mer komfortable å bære.

Dessuten er disse forbedrede oppbevaringsløsningene kompatible med et bredt utvalg av andre FACOM og DEWALT ToughSystem modulære verktøykofferter. Disse kan altså kombineres, noe som er svært praktisk og ikke minst nyttig for folk på farten. En premiuminnsats som er beregnet på oppbevaring av verktøy og tilbehør, kan også enkelt plasseres i en FACOM eller DEWALT verktøyvogn, om ønskelig. Ekstra beskyttelse og sikkerhet besørges med integrerte hengelås øyne, noe som sikrer verktøyet om natten og når det ikke er i bruk på arbeidsplassen.

Det første produktet som er blitt oppdatert med disse innovative funksjonene, er den nylig annonserte batteridrevne høymoment muttertrekkeren FACOM CL3.CH18S på 18V [http://www.mynewsdesk.com/no/facom-nordics/pressreleases/facom-lanserer-18v-boersteloes-high-torque-muttertrekker-1331376], som har børsteløs motor og er særlig egnet for krevende festeoppgaver. Denne kompakte, ergonomisk utformede muttertrekkeren er utstyrt med det nye FACOM 18V Litihum-ion batteriet med en kapasitet på 5,0Ah og et bransjeledende løsnemoment på 1,625 Nm. I tillegg gjør de tre hastighetsinnstillingene det mulig å velge optimalt hastighets- og momentnivå for det aktuelle bruksområdet.

Philip Norris, FACOMs produktsjef for Stanley Black & Decker-gruppen, uttaler følgende: "Vi arbeider kontinuerlig for å gjøre verktøyene våre bedre å bruke. Gjennom pågående forskningsarbeid og samarbeid med fagfolk utvikler vi ny teknologi og funksjonalitet som ivaretar vår ledende rolle i bransjen. Et eksempel er de nye FACOM batteripakkene med høy kapasitet, som leverer den ekstra brukstiden som er så verdifull for fagfolk som arbeider under krevende forhold. Forbedringene vi har gjort i vårt kjerneutvalg av batteridrevne FACOM verktøy, setter en ny standard for ytelse, beskyttelse og anvendelighet, og gir brukerne av verktøyene høy bruksverdi og mange fordeler.”

For ytterligere informasjon vedr. FACOM, eller henvisning til nærmeste FACOM forhandler besøk www.FACOM.com

Referanser:
FACOM batterier CL3.BA1020, CL3.BA1820, CL3.BA1850
FACOM Muttertrekker CL3.CH

Presse kontakt:
Michael Demant - +45 30 55 48 06 – michael.demant@sbdinc.com

• power
  • impact
  • muttertrekker
  • cl3.ch18s
  • dewalt
  • innovasjon
  • patentert

Grunnlagt i 1918, er FACOM en ledende produsent av håndverktøy, tilbehør, oppbevaringsløsninger og intelligente verktøyløsninger til industrien, luftfarten, bilindustrien, kjernekraft og sikkerhets næringer. FACOM er kjent for sine banebrytende innovasjoner som spenner over nesten et århundre. FACOM har en pasjon for å fremstille komplette løsninger, som overstiger det behov som daglig stilles av fagfolk, av verktøy av høy kvalitet. Utfordre grenser, og alltid levere forbedret ytelse og kvalitet. Fremstillet ved hjelp av de mest avanserte prosesser, er FACOMs omfattende sortiment av intelligente, effektive og ergonomiske produkter, blitt designet for å oppfylle de mest krevende krav for å forenkle daglige oppgaver, øke arbeidsgleden og sikre total sikkerhet for brukeren. FACOMs høye standard av kvalitet understrekes av FACOM garantien - full tilfredsstillelse.

Verdens #1 selskap i segmentet for håndverktøy og oppbevaring
(Facom, Mac Verktøy, Porter Cable, DEWALT, Stanley, Black & Decker, Lista, AeroScout, USAG, Sidchrome, Expert, Proto, etc.)
Verdens #2 selskap i segmentet av kommersielle elektroniske sikkerhets- og adgangskontrollsystemer
(Stanley Security etc.)
Verdens #2 selskap i segmentet som innfestnings produkter
(Stanley Engineered Feste, POP Avdel, Masterfix, Heli-Coil, Tucker, etc.)

Pressekontakt Nordic Trade Marketing Manager Industrial Hand tools - Facom & Expert +4530554806