Ford Fiesta ble mest kjøpte  småbil i Europa for 3. år på rad.

Ford Fiesta ble mest kjøpte småbil i Europa for 3. år på rad.

Mer informasjon og bilder: https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2015/01/29/ford-fiesta-no-1-in-europe-for-3-years-running.html

Vine link: https://vine.co/v/OTE7WMvwXDq

Youtube link: http://youtu.be/8mSvLpq2LdY

---------------------------

Ford Fiesta gikk ut av 2014 som Europas mest kjøpte småbil. I alt kjøpte europeiske kunder 308,999* Fiestaer i Europa i 2014, noe som gjorde den til Europas mest solgte småbil for tredje år på rad.

Blant de mest populære modellene er Fiesta 1.0-liters EcoBoost, Fords banebrytende bensinmotor, som i 2014 ble kåret til årets internasjonale motor - også det for tredje år på rad.

-  Nyskapende design og avansert teknologi er nøkkelen til Fiestas fortsatte popularitet, og modeller som den særegne Fiesta Red and Black Edition med den nye 1.0-liters EcoBoost-motoren med 140 HK, sørger for å holde konkurrentene på avstand sier Geir Haugaard, markedsdirektør for den norske Ford-importøren.

-  For å møte den økte etterspørselen fra kundene vil Fiesta-produksjonen øke med 300 biler i døgnet til 1850 biler ved fabrikken i Køln, opplyser Haugaard.

* Basert på tall fra JATO Dynamics ut fra informasjon levert av JATO Consult fra 30 europeiske land. For mer informasjon, besøk www.jato.com.

Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler på over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker på verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedrørende Fords produkter, vennligst besøk www.ford.no

Ford Europa er ansvarlig for å produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kjøretøyer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den første Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 – samme år som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.

Anne Sønsteby

Pressekontakt Informasjonsdirektør Ford Motor Norge +47 - 905 10 518

Velkommen til Ford Motor Norge AS!

Som et globalt selskap er det viktig for oss å ha standarder som vi kan rette oss etter - og som andre kan benytte for å bedømme oss.

Vår visjon: Å bli verdens ledende leverandør av biler og bilrelaterte tjenester.

Vår oppgave: Vi er en stor og global familie med en stolt arv, hvor vi arbeider samvittighetsfullt i våre bestrebelser på å tilby førsteklasses produkter og tjenester.

Vårt verdigrunnlag: Vi gjør det som er riktig for våre ansatte, for miljøet og samfunnet, men først og fremst for kundene våre.

Les mer på www.ford.no