Garmin® presenterer vívofit® jr. 2 i samarbeid med Disney – aktivitetsmålere for barn med Disney, Star Wars og Marvel

OLATHE, Kansas — Garmin presenterer vívofit jr. 2 aktivitetsmålere for barn med Disney-, Star Wars- og Marvel armbånd og temabaserte mobilapplikasjoner. Armbåndene er designet med barnas favoritter, som Minni Mus, BB-8TM og Marvel Avengers. Aktivitetsarmbåndene er programmert med eventyrapplikasjoner hvor barna kan ta seg gjennom oppdrag i eventyrene og låse opp nye karakterer ved hjelp av sine foreldre, ved å oppnå 60 minutters fysisk aktivitet hver dag. Dette spennende samarbeidet kan oppmuntre barn til å være aktive og skape gode vaner.

«vivofit jr. 2 er utviklet for å gjøre fysisk aktivitet morsom for barn og allerede i tidlig alder introdusere en aktiv livsstil,» forteller Cliff Pemble hos Garmin.

«Vi er stolte over å samarbeide med Disney og på en unik måte skape produkter med deres kreative ekspertise. Gjennom samarbeid med varemerkene Disney, Star Wars og Marvel og deres ulike karakterer og historier i våre produkter- og mobilapplikasjoner, kan vi tilby barn og deres foreldre aktivitetsarmbånd som oppmuntrer til aktivitet på en morsom måte.»

«Disney ønsker å utvikle helseløsninger for de neste generasjonene, og vi jobber med Garmin for å gjøre sunn og god livsstil mer attraktiv med de karakterene og historiene vi vet barn elsker,» forteller Josh Silverman hos Disney Consumer Products and Interactive Media. «Ved å kombinere Garmins kompetanse innen bærbar teknologi med Disneys eventyr beveger vi oss inn i et potensielt stort segment med mulighet til å oppmuntre barn til mer aktivitet.»

Aktivitetsmålerne er designet for å være komfortable 24/7, er vanntette1 og leveres med fargeskjermer som kan tilpasses, ett års batterilevetid2 og to ulike armbåndstørrelser. Ett slitesterkt, elastisk gummibånd for mindre håndledd og ett justerbart armbånd for eldre barn. Fargeskjermene, som alltid er på, viser tid, dato og påminner barna om å være aktive. I tillegg til å beregne skritt og måle søvn, måler enhetene også aktivitetsminutter og motiverer til bevegelse for å nå de anbefalte 60 minuttene med fysisk aktivitet hver dag. Når målet er nådd kan barna avansere i sitt eventyr, som motiverer til å gjøre en god innsats. Ved å nå de ulike målene kan barna låse opp nye karakterer, som Minni Mus, BB-8 og Iron Man, som blir ikoner på skjermen. Toe-to-ToeTM oppmuntrer til bevegelse slik at barna kan konkurrere med sine vívofit jr. 2 venner om hvem som har flest skritt.

vívofit jr. 2 leveres med den medfølgende applikasjonen3 som kontrolleres av foreldrene, hvert armband leveres med ett samsvarende Disney-, Star Wars- eller Marvel eventyr. I appen får foreldrene en oversikt og kan se barnas daglige fysiske aktivitet, samt tildele oppgaver som vises som ikoner på enheten -perfekt for barn som behøver påminnelser. For barn som har en tendens til å skyve på oppgaver kan foreldre for eksempel legge inn skjemalagte oppgaver som lekser eller tannpuss. Barnet kan til og med starte oppgavetidtakeren på enheten så de vet hvor lang tid de har igjen. Appen tillater flere profiler slik at foreldre og søsken med kompatible Garmin enheter også kan kobles mot hverandre. Tilbehørsremmer kan kjøpes separat, slik at barna kan utforske alle de tre eventyrene.

De tre ulike applikasjonene er:

Mikkes bursdagsoverraskelse: Et Disney-eventyr

Hver dag opplever barna nye eventyr i appen hvis de når målet om 60 minutters fysisk aktivitet. Dette gir dem inspirasjon til å gjøre sitt beste. Med deg som hjelper drar karakteren din på eventyr med Minni Mus og vennene hennes mens de planlegger et overraskelsesbursdagsselskap for Mikke Mus. Pynt til festen med Dolly Duck, hjelp Langbein å lage bursdagskaken, og gjør alt klart – men sørg for at Mikke Mus ikke finner ut om festen!

BB-8’s eventyr: En Star Wars historie

I dette eventyret får barnet inspirasjon til å gjøre sitt beste. Som andrepilot drar den lille opprøreren din på eventyr med BB-8 og piloten Zepha på planeten Jakku. Let gjennom forlatte stjerneskip for å finne deler, møt smuglerdronningen Maz Kanata, og hjelp til med å redde BB-8 når livet hans er i fare.

Ultron’s hevn: Et Marvel Avenger’s oppdrag

Hver dag opplever barna nye eventyr i appen hvis de når målet om 60 minutters fysisk aktivitet. Dette gir dem inspirasjon til å gjøre sitt beste. Med deg som sidekick jobber den lille helten din side om side med Captain America og Avengers mens de takler app-eventyr i New York og prøver å bekjempe Ultron. Møt den uovervinnelige Iron Man i Tony Starks laboratorium, hjelp Thor fange rampete Loki, bli med Black Widow på topphemmelige S.H.I.E.L.D. -oppdrag.

vívofit jr. 2 selges hos forhandler til en veiledende utsalgspris på kr. 1.099,- i tre ulike modeller; Minni Mus (Disney), BB-8 (Star Wars) og Avengers (Marvel).

*Tilbehør som armbånd og apper er kompatible med første generasjons vivofit jr.-enheter

[1] Se garmin.com/waterrating for mer informasjon

[2] Batteritid avhenger av bruk. Les mer på garmin.com/ataccuracy

[3] Ved tilkobling med kompatibel Android- eller Apple-smarttelefon. Les mer på garmin.com/ble