Kan utfordringer og frustrasjon gi økt samhold?

Fangene på Fortet er en helt ny giver i Gi bort dagen, og de nølte ikke da vi spurte om de ønsket å hjelpe en frivillig organisasjon med en gratis opplevelse. Vi har stor pågang fra frivillige organisasjoner som er på jakt etter opplevelser for sine ansatte, frivillige og brukere. Derfor var det ekstra gøy at vi fikk med oss Fangene på Fortet på å spre giverglede.

Mange husker konseptet til Fangene på Fortet fra TV-skjermene. Konseptet er bygget på at man skal jobbe sammen i team for å løse oppgaver i tøffe omgivelser. Man blir kjent med nye sider hos de andre man er på lag med, men også seg selv. Frustrasjon, utfordring og mestring er noe av det man møter i de ulike rommene. En slik aktivitet vil i de fleste tilfeller styrke samholdet i gruppen og man får en felles opplevelse man kan snakke lenge om.

Etter stor arbeidsinnsats er det på sin plass å feire

Young Sustainable Impact (YSI) tok kontakt med oss i Gi bort dagen. Innovasjonsdirektøren Didrik Strøhm ønsket å overraske det norske teamet etter deres ekstraordinære innsats, og det angrer han ikke på i dag. Vi i Gi bort dagen ønsket å finne en passende opplevelse for denne gjengen. For oss er det viktig at det skal bli en god match mellom giver og mottaker, hvilket vi fikk til også denne gangen.

Et besøk hos Fangene på Fortet gav de engasjerte ungdommene fra YSI inspirasjon og motivasjon til å jobbe videre med gode løsninger på FNs bærekraftsmål.

Ny giver sprer giverglede

“Når Gi bort dagen tok kontakt syntes vi det hørtes ut som en bra sak å inspirere unge frivillige med aktiviteter som bidrar til bedre samhold. For oss er det å ta samfunnsansvar viktig, vi er med på å gi bort opplevelsen av Fangene på Fortet til frivillige organisasjoner, vanskeligstilte og andre trengende i nærmiljøet hver måned” sier daglig leder Albert Buli i Fangene på Fortet.

Hvis du ønsker å delta på Gi bort dagen - meld deg på som giver eller mottaker

Om Fangene på Fortet

Fangene på Fortet er et aktivitetssenter inspirert av det populære TV-programmet fra TV3. Fangene på Fortet holder til i Oslo og passer både for familier, bedrifter og andre eventer med venner som bursdag og feiringer. I Nydalen kan alle, både små og store prøve seg i 45 ulike celler med utfordringer på forskjellige nivå.

Les mer om Fangene på fortet

Om Young Sustainable Impact (YSI)

YSI er en organisasjon som er opprettet av ungdom for ungdom. I YSI får ungdom mulighet til å finne gode løsninger på FNs bærekraftsmål i det 21. århundre. Det var etter Paris-konferansen i 2015 at en gruppe norske ungdommer følte seg inspirert til å skape sitt eget konferanse- og innovasjonsprogram. Ett år senere hadde YSI team i fire land med representanter fra hele 25 land. Deres visjon er å bringe de beste unge entreprenørene sammen for å skape og implementere reelle løsninger på FNs bærekraftsmål.

Les mer om Young Sustainable Impact

• Entreprenørskap