Goodtech støtter Leger uten grenser i kampen mot ebola

Goodtech støtter Leger uten grenser i kampen mot ebola

Gjennom sin egen Sykle-til-jobben-aksjon donerer Goodtech en krone per kilometer til et veldedig formål. I årets aksjon har medarbeidere i Norge og Sverige syklet totalt 15.467 km, og tilsvarende pengebeløp går til Leger uten grenser og kampen mot ebola.

Det var medarbeidere i Goodtech Projects & Services, Oslo som tok initiativet til Sykle-til-jobben-aksjonen. Ildsjelene utviklet en egen App for formålet, og alle Goodtechs medarbeidere som sykler, går eller løper til jobben ble invitert til å delta.

-  Formålet med konkurransen er å få flere til å la bilen stå og heller bruke jobbreisen som mosjon, sier Thomas Bordvik, ildsjel og leder for Oslokontorets bedriftsidrettslag. Spreke medarbeidere er bra for Goodtech og bra for miljøet. Samtidig sykler vi for en god sak, noe som gjør at aksjonen gjennomføres med stort pågangsmot, engasjement og konkurranseinstinkt.

I Appen registrerer deltakerne tilbakelagt lengde og tid brukt på hver enkelt tur. Appen gir samtidig oversikt over de andre deltakernes turer, slik at man kan sammenligne seg med nærmeste konkurrent og se hvem som leder konkurransen – både individuelt og mellom avdelinger/kontor.

I løpet av konkurranseperioden syklet Goodtechs medarbeidere i Norge, Sverige og på Åland totalt 15.467 km. Tilsvarende kronebeløp går til organisasjonen Leger uten grenser og kampen mot ebola.