Goodtech digitaliserer Eramet

Goodtech digitaliserer Eramet

Eramet Norway AS, som produserer manganlegeringer til stålprodusenter over hele verden, har valgt Goodtech som samarbeidspartner til digitalisering av sin drift. Leveransen består i å samle prosessdata fra alle anlegg til en sentral åpen løsning (OPC-UA). Dette vil gi hele organisasjonen en enkel og effektiv tilgang til driftsdata for optimalisering av driften.

Prosjektet vil være ferdig implementert til juni 2019, og Goodtech vil etter dette yte driftsstøtte fremover.

«Vi valgte Goodtech på grunn av deres evne til å kunne levere et enhetlig prosjekt med de riktige verktøy som basis for Eramets digitale transformasjon», sier Direktør Kontinuerlig forbedring Snorre Smith, ansvarlig for digital transformasjon i Eramet Norway AS.

«Vi er veldig stolte over tilliten, og ser frem til å bidra til at Eramet kan bli enda mer effektive. Vi ser at vår digitaliseringskompetanse som vi har opparbeidet gjennom mange år innenfor ulike bransjer, kommer til nytte innenfor nye områder. Vår ambisjon er å være førstevalget for industriell effektivitet, og vi ser frem til å jobbe sammen med Eramet på denne spennende oppgaven», sier Eric Staurset, Konsernsjef i Goodtech.

Eric Staurset, Konsernsjef Goodtech ASA
Tlf. +47 982 81 142
e-post: eric.staurset@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 700 millioner og har ca. 325 medarbeidere i Norge, Sverige og på Åland.