Goodtech installerer LKABs røykgassrenseanlegg i Malmberget

Goodtech Projects & Services AB har vunnet kontrakten for en omfattende leveranse av el- og instrumentmontasje inklusive materiell til LKABs røykgassrenseanlegg ved pelletsverket MK3 i Malmberget i Nord-Sverige. Ordreverdien er ca. SEK 22 millioner og bestiller er Outotec.

Oppdraget er et godt eksempel på hvordan Goodtech tar helhetsansvaret for montasje innen industrisegmentet, og som i dette tilfellet omfatter blant annet montasje av lav- og mellomspenningsutstyr, drift- og styresystem, instrument- og prosessutstyr, samt generell kraft og belysning.

- Vi regner med at over 40 medarbeidere vil bli involvert i prosjektet som skal ferdigstilles i mai 2014. I tillegg får vi en nøkkelrolle i sluttfasen av prosjektet når alt utstyret og styresystemet i anlegget skal settes i drift, sier Stefan Helmvall, Goodtechs divisjonssjef, Sverige Nord.

Prosjektet inngår i en stor miljøinvestering som gjennomføres av LKAB og omfatter tre renseanlegg for røykgass ved pelletsverkene i Malmberget og Svappavaara.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Stefan Helmvall, Divisjonssjef Sverige Nord, Goodtech, tlf. +46 70 248 51 81 , E-post: stefan.helmvall@goodtech.se
Jonas Bergqvist, Salgssjef Industri, Goodtech. tlf. +46 70 682 40 80, E-post: jonas.bergqvist@goodtech.se

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca NOK 2 milliarder og har ca. 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.