Goodtech vinner Portabulk® kontrakt til Australia

Goodtech vinner Portabulk® kontrakt til Australia

Goodtech styrker sin posisjon som en foretrukken teknologileverandør innen helautomatisk pakking og håndtering av bulkvarer gjennom sin Portabulk® teknologi, ved inngåelse av kontrakt med MSP Engineering Pty Ltd, en ledende australsk aktør innen leveranser av produksjonsanlegg for mineralutvinning.

I forbindelse med en større nyetablering nær Perth, vest i Australia for utvinning av råvarer til den globalt økende etterspørsel etter lithium batterier, er Goodtech engasjert som leverandør av to helautomatiske Portabulk® pakkelinjer. Goodtechs Portabulk® løsning vil sørge for effektiv fylling og håndtering av litiumhydroksid og natriumsulfat i storsekk. Goodtech leverer i tillegg transportbaneløsninger, samt tilhørende elektro- og automasjonsanlegg. Leveransen omfatter også engineering, prosjektledelse og commissioning.

Kontraktssummen er rundt NOK 20 mill.

Prosjektet påbegynnes umiddelbart og skal stå ferdig i august 2018.

For mer informasjon kontakt:

Eric Staurset, konsernsjef Goodtech ASA

tlf. +47 98 28 11 42, e-post: eric.staurset@goodtech.no

Goodtech er en ledende nordisk miljø- og teknologileverandør hvor kjernekompetansen er konsentrert om automatisering, industriell IT, miljøteknologi og avansert industriell produksjonsteknologi.

Vår visjon er å være førstevalget for industriell effektivitet.

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 700 millioner og har ca. 350 medarbeidere i Norge, Sverige og på Åland.

Goodtech er en av Nordens ledende systemintegratorer med dyktige ingeniører og fagspesialister som med sin erfaring og kompetanse bidrar til å effektivisere industrien – hver dag! Vårt samlede kompetansespekter lever opp til ambisjonen om å digitalisere industrien og bedre våre kunders konkurransekraft gjennom å kombinere vår prosess- og løsningskompetanse med ny software, teknologi og optimeringskompetanse.