Baderomskolleksjonen Essence i Polert Warm Sunset

Pressemelding -

Forbrukere blir skapere: GROHEs fargekolleksjon tilbyr maksimal valgfrihet for et komplett baderomsdesign

• Ti forskjellige farger og overflater for et komplett baderomskonsept
  • GROHE er den eneste baderomslevrandøren som tilbyr et fargespekter som varierer fra kraner og dusjer til tilbehør og trykkplater
  • Høy kvalitetsstandard takket være topp moderne PVD-teknologi

Opplevelsen av badet har endret seg dramatisk de siste årene. Tidligere var badet en funksjonell plass, som ble benyttet til personlig hygiene. Vi ser nå at badet blir mer og mer et oppholdssted for velvære. Grensene mellom rommene i huset blir mindre synlige. Badet integreres med resten av huset, og det er mer fokus på at baderomsprodukter skal matche øvrige møbler og stil. Det er derfor viktig for oss i GROHE at forbrukeren selv kan være designer og skape en rød trå gjennom rommene.

Med Colours-sortimentet tilbyr GROHE maksimal valgfrihet på alt fra kraner og dusjsystemer til trykkplater, håndkleoppheng og annet tilbehør. GROHE colours tilbyr en omfattende produktportefølje i ti forskjellige farge- og finishalternativer for et komplett baderomskonsept.

Tidløs skjønnhet, inspirert av internasjonale designtrender
GROHE har blitt inspirert av globale designtrender over tid. Innen møbelbransjen har vi observert varme og mørke overflater i flere år. På dette grunnlaget startet vi et fargekonsept som fungerer som et tidløst interiør. GROHE Color Collection er et sortiment som tilbyr våre kunder friheten til å være designer på sitt eget bad, og leke seg med tidløse fargekombinasjoner.

Samtidig som GROHE leverer tidløst design stiller vi også høye krav til kvalitet. For oss i GROHE er kvalitetsstandarden veldig viktig for å sikre varige farger og produkter som holder god kvalitet over tid.

Sterke farger og ripesikre overflater takket være innovative produksjonsprosesser
I GROHE Colours Collection finner vi totalt ti farger og finishalternativer: klassisk krom, SuperSteel, Cool Sunrise, Warm Sunset, Nikkel og Hard Graphite. Alle i polerte eller børstede versjoner. På våre produkter bruker vi den kvalitetsikre PVD-teknologien (Physical Vapor Deposition) for å påføre farge. Under første trinn, forbehandlingen, blir produktene nøye rengjort og varmebehandlet i en ovn hvor plastkomponentene gjennomgår en avgassingsprosess. Under det andre trinnet blir PVD-belegget påført. Denne prosessen foregår i et høyvakumkammer og består av tre trinn: Først rengjøres substratet, deretter legges basisbelegget etterfulgt av overflatefargen. Prosessen sikrer et bredere spekter av farger, samtidig som overflatene blir tre ganger hardere og ti ganger mer ripebestandige enn galvaniserte overflater.

GROHE Colors: Fleksibelt fargeutvalg på GROHE sine klassiske produktkolleksjoner
Med ti farge- og finishalternativer, kan GROHE sine kolleksjoner med kraner, dusjer, tilbehør og trykkplater integreres i et harmonisk baderomskonsept - fra klassiske GROHE Atrio, minimalistiske GROHE Lineare, de rene linjene til GROHE Essence, GROHE Allure Brilliant eller GROHE Eurocube, til den nyeste kolleksjonen GROHE Plus, som har et dristig, geometrisk D-formet design. For å avrunde det harmoniske fargespekteret, vil de populære GROHE innfelte ettgrepsbatteriene (som lanseres i begynnelsen av 2019), hånddusjen Rainshower AmartActive og hodedusjet Rainshower SmartActive være tilgjengelig i forskjellige farger (de to sistnevnte lanseres oktober 2019).

Atrio Private Collection: Maksimal tilpasning i fremtidens luksuriøse bad
Med premium konseptet Atrio Private Collection tar GROHE fremtidens baderomsdesign og personlisering et skritt videre. Konseptet tilbyr arkitekter, designere og kunder muligheten til å designe sine egne kraner. Atrio Private Collection tilbyr kundene valget mellom ti forskjellige farger, finishalternativer og betjeningshendler. Kundene kan også velge mellom forskjellige innlegg i betjeningshendlene, for eksempel sort og hvit marmor eller sort/hvitt glass. I fremtiden er det også tenkelig å kunne bruke materiale etter kundens krav og behov.

Det eksklusive konseptet Atrio Private Collection ble presentert for første gang under ISHs innledende presentasjon av GROHEs CEO, Michael Rauterkus.

Om GROHE Nordic

GROHE Nordic har hovedkontor i København (Danmark) og lokale salgskontorer i Oslo (Norge), Stockholm (Sverige) og Helsinki (Finland).

GROHE er verdens ledende leverandør av sanitærutstyr og en global merkevare med over 6.000 ansatte og et hoverkontor i Tyskland. GROHE har vært en del av LIXIL Group Corporation siden 2014. Som en internasjonal merkevare forplikter GROHE seg til sine merkeverdier; teknologi, kvalitet, design og bærekraft. Alle disse illustrerer GROHE’s løfte om å skape eksepsjonelle opplevelser og levere “Pure Freude en Wasser”. GROHE har vært opptatt av å utvikle nye produktkategorier helt fra starten. Dette inkluderer vannsystemene GROHE Blue og Red og det nylig introduserte vannsikkerhetssystemet GROHE Sense. Med teknologi, innovasjon og design-aktiviteter forankret i Tyskland, bærer GROHE’s produkter kvalitetsmerket “Made in Germany” hvilket styrker kundenes tillit til merkevaren. I løpet av de siste ti årene alene har GROHE’s suksess blitt bekreftet i mer enn 300 design- og innovasjonspriser samt flere topprangeringer i Tysklands Sustainability Award. GROHE ble også kåret blant de topp 50 bedriftene som er med på å «forandre verden» i det annerkjente Fortune®-magasinet.

Om LIXIL Corporation

I 2014 ble GROHE en del av LIXIL Group Corporation, et selskap notert på Tokyo-børsen. LIXIL er global markedsleder innen sanitærbransjen, med flere vellkjente merkervarer som GROHE, American Standard og INAX. LIXIL er Japans ledende leverandør av boliger og byggematerialer. Les mer på www.grohe.com

GROHE Norge

Engebrets Vei 3 • 0275 Oslo • Telefon: +47 22 07 20 70 • www.grohe.no

Marie Kolbu

Pressekontakt Leader, Marketing LIXIL EMENA +47 976 44 557

Pressekontakt PR & Communications Manager, Nordics Medier og presse relateret +46708635420

GROHE Norge

GROHE er en av verdens ledende merkevarer innenfor komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer. For å kunne tilby «Pure Freude an Wasser» er hvert produkt fra GROHE basert på de fire kjerneverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft. GROHE har som mål om å skape livsforbedrende, intelligente og bærekraftige løsninger som tilføyer merverdi for kunden. Med design- og utviklingsavdelingene godt forankret i Tyskland, kan GROHE sine produkter bære kvalitetsstempelet "Made in Germany", som ytterligere styrker kundenes tillit til merkevaren. Siden april 2020 har merkevaren hatt en CO2-nøytral produksjon over hele verden. GROHE har selv også satt seg et mål om å bruke plastfri produktemballasje innen 2021.

I løpet av de siste ti årene har GROHE vunnet mer enn 460 design- og innovasjonspriser, i tillegg til flere topprangeringer som «Tysklands mest bærekraftige større selskap». GROHE var den første leverandøren i VVS-bransjen til å vinne CSR-prisen som gis ut av den tyske regjeringen, og har blitt omtalt som en av "topp 50 bedrifter som endrer verden" av det anerkjente Fortune® magasinet.

Engebrets Vei 3