Nye baderomsmøbler i høstens heteste trendfarge

Nye baderomsmøbler i høstens heteste trendfarge

Villeroy & Boch Gustavsberg utvider sin populære møbelserie Graphic med grønt tilskudd

Farger er i vinden som aldri før, men på badet ender vi ofte med hvit baderomsinnredning viser en ny undersøkelse. – Ikke nok alternativer å velge mellom, mener Angelica Zwahlen hos baderomsprodusenten Villeroy & Boch Gustavsberg. Nå introduserer de en ny, grønn møbelserie.

Med sin nye grønnfarge treffer de nye Graphic-møblene en av de største fargetrendene i Norge denne høsten. Den møter også etterspørselen fra Villeroy & Boch Gustavsbergs ansatte, kunder og besøkende på messer.

– Da vi på Nordens største messe for bygg- og eiendomsbransjen, Nordbygg, spurte hvilken farge man helst ville se på en ny baderomsinnredning, var svaret tydelig. 68 prosent ønsket seg grønt. Jeg tror at markedet er modent for mer farge på badet! sier Angelica Zwahlen i Villeroy & Boch Gustavsberg.

Behov for flere alternativer

Til tross for at trendpilen peker mot farger, viser en fersk, landsomfattende undersøkelse om oppussing av bad[1]at majoriteten av nordmenn som nylig har pusset opp badet endte opp med hvit innredning. Zwahlen tror deler av årsaken er at det er for få fargede baderomsmøbler å velge mellom.

– Markedet flommer over av hvite baderomsinnredninger, og dette er klassiske valg som alltid vil være populære. Likevel tror vi at flere hadde valgt farger på innredningen dersom det hadde vært flere varianter å velge mellom. Derfor lanserer vi nå en grønn innredning som passer sammen med den rene og enkle nordiske stilen, forklarer Zwahlen.

Helt eller litt grønt, grunn eller dyp skuff – valget er ditt

– Med Graphic skal man kunne sette sammen møbler etter eget ønske. Kanskje ønsker man kun én fargeklatt på badet, mens resten av møblene er i lysere farger? Kanskje kan man tenke seg alle skap og skuffer i grønt, men hyller i hvitt? Det er opp til hver enkelt, forklarer Fredrik Leander, produktsjef, Furniture & Wellness.

Baderomsmøblene er også tilgjengelig med fronter i hvitt og grått, som enkelt kan kombineres med den nye, grønne innredningen.

I tillegg til det nye tilskuddet til Graphic-serien, tilbyr Villeroy & Boch Gustavsberg nå også nye knotter og håndtak i ulike former, farger og materialer. Forbrukere kan sette sitt eget preg på innredningen og blant annet velge mellom knotter og håndtak i messing, krom, svart, i marmor og skinn i ulike farger.

Fakta om Graphic-serien:

Graphic-serien er nettere og mer kompakt enn de fleste baderomsinnredninger. Serien kommer med enkle, moderne løsninger som gir maks lagring på minst mulig plass. Du kan selv velge hvilke og hvor mange moduler du vil sette sammen. Serien kommer med både grunne og dype skuffer og skap, og du får ekstra lagringsplass takket være smarte løsninger som magnetlister på innsiden av skapene, diskret el-uttak og mulighet for ekstra oppbevaring på innsiden av dørene i høyskapene.

Om undersøkelsen

Undersøkelsen er gjennomført av analyseinstituttet YouGov. Det er i perioden 27 juni - 1 juli 2018 gjennomført til sammen 1024 CAWI-intervjuer med personer 18+ år.

[1]Undersøkelse gjennomført av YouGov på vegne av Villeroy & Boch Gustavsberg.

Villeroy & Boch Norge AS er en del av det tyske konsernet Villeroy & Boch AG og tilhører en av Europas største produsenter av baderomsprodukter. I konsernet inngår også varemerket Gustavsberg, som er en av Skandinavias ledende produsenter av baderomsprodukter. Villeroy & Boch har vært en viktig del av den europeiske kulturen og er den ledende europeiske premium merkevaren innen husholdningsporselen, fliser, kjøkken og bad. Les mer på www.gustavsberg.no og www.villeroy-boch.com

Pressekontakt Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness +46 70 073 01 44
Christian Mjaaseth

Pressekontakt Country Manager Norway Bath & Wellness