Helgeturer til Island i vinter med Icelandair

Islands ledende flyselskap Icelandair tilbyr spektakulære helgeturer til Island denne vinteren. Pakketilbudene inkluderer alt fra eventyrreiser, nordlysferier eller avslappende helgeturer som passer perfekt for å handle unike julegaver i den trendy hovedstaden Reykjavik, samt en helg ved det verdensberømte spa-anlegget Blue Lagoon.

Inklusivt i helgeturene med Icelandair er tur-retur Oslo, to netters overnatting på et av Icelandairs flotte hoteller, Hotel Reykjavik Natura, Hotel Reykjavik Marina eller Hilton Reykjavik Nordica; frokost, og – avhengig av pakketilbudet – en dagstur med en erfaren turoperatør.

Spennende eventyrreiser er blant helgetilbudene som tilbys, samt en unik gåtur over isbreen Mýrdalsjökull og til isbreen Sólheimajökull. Som en del av denne turen vil de reisende ta på seg turstøvlene og utforske et fantastisk landskap av isformasjoner, fjellsider og bresprekker.

Reykjavík, Islands hovedstad, har et bredt utvalg av butikker og unike mindre butikker som passer utmerket for å handle inn perfekte julegaver før jula kommer. Reykjavik er faktisk kjent for de mange kunst- og designbutikkene, samt forskjellige motebutikker og konseptbutikker. Byen er også vert for ulike julemarkeder som tilbyr islandsk håndverk og islandske ullplagg.

Dessuten er Blue Lagoon – som befinner seg i et lavaområde på Reykjaneshalvøya – berømt for det naturlige geotermiske sjøvannet som fyller opp denne lavaformasjonen. Vannet pumpes direkte fra dets naturlige kilde. Gjestene kan her nyte den avslappende temperaturen på 40 grader og de velgjørende aktive ingrediensene som har positive virkninger på huden.

I tillegg har CNN plassert det skandinaviske nordlyset på sin liste over “27 steder man må se før man dør”, og siden Island grenser til polarsirkelen kan landet tilby det beste utsiktspunktet for å se nordlyset denne vinteren.

For mer informasjon om helgetilbud (weekend breaks) til Island i vinter med Icelandair, gå til http://www.icelandair.no/offers-and-bookings/

• billige flybilletter
  • nordlys