Reykjaviks to år gamle kongress- og kulturhus Harpa, er utropt til Nord-Europas beste møtested i 2012

”Utover Harpas fantastiske beliggenhet på kanten av Atlanterhavet, er fasilitetene og kundeservicen på høyt nivå” opplyser Charles Vandeleur, redaktør af MICE Report som står bak kåringen. Icelandair, som har fløyet passasjerer til Island i over 75 år, merker også den økte interessen for Island som en kongress destinajson.

Harpa er ikke kun et vakkert og skulpturelt bygg, men også et forbilde med tanke på miljø. Det gjelder kildesortering, gjenbruk og energibesparende materialer. Huset varmes naturligvis opp med jordvarme, som mange andre bygg og hus på Island.

Siden åpningen i mai 2011 har over 2 millioner gjester lagt veien forbi Reykjaviks nye stolthet, og lyttet til alt fra Björk til Berliner Filharmonien. Harpa ble i 2011 kåret av Travel & Leisure Magazine til å være blant de beste konserthusene i det nye årtusen.

Kåringen av Harpa, som beste konferanse- og kongress senter, er i tråd med etterspørselen og interessen for Island som konferanse- og kongressdestinasjon.

Mer om Island generelt og reiser til Island finner du på www.icelandair.no. Les mer om Harpa på www. harpa.is.

• icelandairs trafikktall
  • kongresser