Gå videre til innhold
INR lanserer overflatebehandlingen TX Top Extreme™: Baderomsinnredning som skal vare en hel generasjon!

Pressemelding -

Baderomsmøbler med overflate som bobler og sveller er et tema som det snakkes mer og mer om, og som er et voksende problem i baderomsbransjen. I 2018 ble temaet høyaktuelt internt hos INR og kort tid etter begynte R&D-avdelingen arbeidet mot en langsiktig løsning. Det skulle vise seg at det som startet med en telefonsamtale skulle resultere i et helt nytt møbelsortiment med en overflatebehandling som ikke har vært sett i bransjen tidligere.

Baderommet har hjemmets mest utsatte miljø med ekstreme fuktnivåer og daglig slitasje som tærer veldig på innredningen. Det sier seg selv at kvalitetskravene til en baderomsinnredning bør være høyere enn til møbler i hjemmets øvrige rom. Etter å ha gravd dypt i svenske bransjestandarder innså vi at slik er det dessverre ikke. Faktum er at det ikke finnes bransjestandarder for innredning i våtrom – noe som vi først nå ble klar over.

Da jeg etter mange undersøkelser innså at den eneste standarden som finnes er den samme som for tv-benken og kjøkkenbordet, ble jeg utrolig overrasket. Det er ikke rart at møblene sveller, konstanterer Kristian Olsson, Head of Supply Chain and R&D på INR og mannen bak den nye TX Top Extreme™. Han har nylig tiltrådt som produktutviklingssjef for baderomsmøbler.

Løsningen heter TX Top Extreme™ og er en overflatebehandling laget i tett samarbeid mellom INR og en av verdens ledende lakkprodusenter. Lakken har vært gjennom omfattende fukt-, støt- og slagtester i INRs eget laboratorium i Malmø. Målet var å utvikle en overflatebehandling som skulle tåle det tøffe miljøet på badet enda lenger enn 15 år som er den nye garantitiden når man kjøper baderomsinnredning fra INR.

Våre tester viste også at det underliggende materialet, sponplate, MDF eller såkalt ‘fukttregt tre’, ikke spiller noen som helst rolle når det gjelder møbelets fuktmotstand. Med TX Top Extreme™ får innredningen en overflate som kapsler inn og gjør overflaten skjøtefri i tillegg til at den blir ugjennomtrengelig for fukt, sier Kristian.

Hvilke produkter har TX Top Extreme™? Alle utvendige treoverflater på servantskap, speilskap og oppbevaring i INRs sortiment fra og med 2019. Hvert møbel spraylakkeres med TX Top Extreme™, noe som gir et innkapslet produkt helt uten skjøter. En TX Top Extreme™ -forseglet overflate er ekstremt motstandsdyktig mot fukt, støt og daglig slitasje – og samtidig silkeglatt når du stryker fingertuppene over den.

Målsetningen vår er at baderomsinnredningen din skal vare en hel generasjon og det gjør den med TX Top Extreme™, avslutter Kristian. Det er deilig å kunne sove godt om natten igjen!

Les mer om TX Top Extreme™ og historien bak INR Møbelstandard på www.inr.no/tx

For mer informasjon kontakt

Petter Kvernstrøm, Direktør INR Norge. petter.kvernstrom@inr.no

Elisabeth Melsom Olsen, Kunde- og markedskonsulent. elisabeth.m.olsen@inr.no

INR Norge AS

Fjordgaten 13 A, NO-3125 Tønsberg

Følg oss på:

Elisabeth Melsom Olsen

Pressekontakt Kunde- og Markedskonsulent 3333 0200
Petter Kvernstrøm

Pressekontakt Direktør 9029 6020 Les mer

Skandinaviske baderom

INR står for svenskproduserte dusjløsninger og baderomsinnredning i skandinavisk design som legger forholdene til rette for et hyggelig og personlig bad på din måte.

Prestegaten 5
3126 Tønsberg