All Blacks “Emotional Truck” er en versjon av nye Stralis XP dedikert til All Blacks-teame.

Iveco donerer New Stralis XP og Magelys All Blacks til UNICEF

Fra 6. til 27. november skal Iveco være europeisk supporter for rugby-teamet All Blacks. Som en del av dette partnerskapet i 2016 skal Iveco og All Blacks i fellesskap vise solidaritet. De skal auksjonere bort to unike kjøretøy signert av teamet – en New Stralis XP All Blacks “Emotional Truck” og en Magelys som skal brukes av teamet på Fall European Tour. Auksjonen skjer på CharityStars webside www.charitystars.com, den første veldedighets-plattform som kanaliserer auksjoner rettet mot solidaritets-kampanjer.

Auksjonen åpnet tirsdag 25. oktober og skal avsluttes mandag 21. november. Fondet som etableres gjennom auksjonen, skal doneres til UNICEF, the United Nations Children's Fund, som beskytter og fremhever barns rettigheter over hele verden og bidrar til å forbedre barns levestandard.

Pierre Lahutte, Ivecos toppsjef, uttaler: "Iveco og All Blacks samarbeider igjen for en europeisk reise og denne gang skjer det også i stor solidaritet og med støtte til UNICEFs arbeid. Vi er meget stolte over at vår egen mester, Stralis TCO2-mesteren og Magelys, Coach of the Year 2016, vil bære teamfargene til Iveco All Blacks i støtte av denne generøse aksjonen."

All Blacks “Emotional Truck” er en versjon av nye Stralis XP dedikert til All Blacks-teamet som et spesielt bidrag til Ivecos store partnerskap med teamet som har vunnet Rugby World Champions tre ganger. Kjøretøyenes layout ble designet og produsert av CNH Industrial Design-team som la spesiell vekt på å spesialtilpasse kjøretøyet med farger og grafikk fra New Zealand-teamet. “Emotional Truck” feirer fremskrittene gjort med nye Stralis XP, den mest holdbare og drivstoffeffektive lastebilen på markedet, utviklet for økt levetid og redusert CO2 og TCO. Den fullstendige fornyet drivlinjen, klassens beste girkasse, oppgraderte motor, velprøvet HI-SCR teknologi, nyeste generasjon GPS-styrt cruisekontroll og andre nyheter genererer drivstoffbesparelser på inntil 11,2% som nylig er bekreftet gjennom TÜV-tester. Den meget lave TCO og CO2-utslippet gjør nye Stralis XP til en virkelig TCO2-mester.

Som et tegn på betydningen av partnerskapet med All Blacks vil Iveco også produsere en spesiell Limited Edition av nye Stralis XP TCO2-mesteren i teamets farger, med særtrekk fra New Stralis XP All Blacks “Emotional Truck”.

Iveco er et selskap innenfor CNH Industrial N.V., en global leder innenfor kapitalvaresektoren, oppført på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og på Computerised Stock Exchange, organisert og styrt av Borse Italiana (MI: CNHI). Iveco utvikler, produserer og markedsfører et bredt spekter av lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, samt offroad lastebiler og andre offroad kjøretøy.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3 – 7 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 16 tonn, samt Trakker (dedikert for offroad kjøring) og Stralis, begge over 16 tonn. I tillegg kommer merkenavnet Iveco Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy.

Iveco sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-Amerika hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et Iveco-kjøretøy er i arbeid.