Liqui Moly endelig i Norge: Tyske bilprodukter i toppklasse

Liqui Molys produkter er både utviklet og produsert i Tyskland, og alle tilsetningsstoffer er for eksempel godkjent av TÜV, en av verdens mest anerkjente uavhengige testinstitutter. Produktene retter seg både mot forbrukere og det profesjonelle markedet, og i Tyskland er Liqui Moly klar markedsleder i dette segmentet. Selskapet er dessuten nest størst på smøremidler på hjemmemarkedet, og er i sterk vekst.

- Vi har klare forventninger til Liqui Molys produkter i Norge, og tror at vi over tid skal klare å etablere en sterk posisjon i markedet, ikke minst for de mange forskjellige tilsetningsstoffene og vedlikeholdsproduktene, sier divisjonssjef Erik Eidem i KGK Norge AS, som importerer og distribuerer Liqui Moly-produktene her i landet.

Av smøreoljer produserer Liqui Moly både mineraloljer, hel- og halvsyntetiske oljer i alle viskositetsgrader og med de siste ACEA og API godkjenninger og spesifikasjoner.

- Liqui Moly er ISO 9001-sertifisert, og det er en miljøbevisst produsent vi har med å gjøre. Selskapets produkter bidrar blant annet til lavere CO2-utslipp fra renere motorer, og leveres i gjenvinnbar emballasje. Man har også utviklet egne systemer for oppsamling av brukt olje og tomme flasker og bokser for alle aktuelle salgskanaler, forteller Erik Eidem.

Liqui Moly ble grunnlagt i 1957 og har sammen med søsterselskapet Méguin hovedkontor i Saarlouis i Tyskland. Samlet antall ansatte er drøyt 450, og Liqui Moly produkter eksporteres til over 90 land over hele verden. Selskapet tilbyr også et stort utvalg av verktøy, utstyr og støttesystemer for bruken av sine produkter i verksteder.

- For oss er Liqui Moly en svært interessant samarbeidspartner. Selskapet leverer produkter på et høyt kvalitetsnivå. I tillegg har det en størrelse som gir stor fleksibilitet, korte beslutningsveier og stor evne til tilpasning til endringer i markedet, slutter Erik Eidem i KGK Norge.

Mer informasjon:Erik Eidem | Divisjonssjef |KGK Norge AS | 22 88 46 80/90 50 61 17 | erik.eidem@kgk.no

Arne Frogner | Produktspesialist | KGK Norge AS | 22 07 46 77/90 11 52 86 | arne.frogner@kgk.no

• additives
  • kgk norge