​Åpner to nye butikker i Akershus

Torsdag 18. februar er det duket for to butikkåpninger i Akershus. – Med etableringen av KIWI Blystadlia og KIWI Lørenfallet forsterker vi KIWIs posisjon i området, sier regionsjef Tore Hartmann.

- Dette er to butikker vi har stor tro på. KIWI Lørenfallet har en flott beliggenhet i et område i stor vekst. Dette er en butikk for fremtiden, sier regionsjef Tore Hartmann, og fortsetter:
- KIWI Blystadlia ligger i et knutepunkt med busstopp rett utenfor. Dette blir en stor og flott butikk i et område med mye folk.

22 år gammel butikksjef på KIWI Blystadlia

Stefan Øderud er butikksjef på KIWI Blystadlia i Rælingen kommune. Med sine 22 år er han en av de yngste butikksjefene i kjeden.
- Jeg sluttet på skolen etter ungdomsskolen og har jobbet i KIWI siden jeg var 15 år gammel. Å bli butikksjef har vært målet mitt hele tiden. Jeg har gått gradene fra ryddegutt, til butikkmedarbeider, assisterende butikksjef og til slutt trainee. Jeg er glad for å jobbe i en kjede som tør å satse på unge medarbeidere, sier Øderud, som får ansvaret for 12 medarbeidere og flere titalls millioner i omsetning.

Bjørn Dæhlie åpner KIWI Lørenfallet

KIWI Lørenfallet ligger i et splitter nytt bygg i sentrum av tettstedet i Sørum kommune. Bjørn Dæhlie er gårdeier, og vil sammen med ordfører Marianne Grimstad stå for den offisielle åpningen.

- Vi gleder oss til å ønske kundene velkommen til en topp moderne butikk med et godt utvalg av middagsvarer og en stor og bugnende frukt- og grøntavdeling, sier butikksjef Eivind Michalsen.

Begge butikkene åpner klokken 10, og butikksjefene kan friste med frukt, kaffe, kake og, selvfølgelig, lave priser.

KIWI Næroset i nye lokaler

Et par timer lenger nord, åpner KIWI «Harby’n» Næroset i nye og større lokaler samme dag. I 1860 åpnet landhandleriet som familien Harby har driftet siden 1920. Nå, over 150 år etter det hele startet, satser familien alt og investerer 30 millioner i nye butikklokaler. Lokalbefolkning og turister kan glede seg til nyåpningnen den 18. februar. - Etter mange år med sporadiske utbygginger av butikken, ble det tid for å satse skikkelig. Vi ruster butikken for de neste 150 år, sier eier Aksel Harby.

KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2015 åpnet vi 38 nye butikker. Vi er Norges største kjede i antall butikker, med 630 butikker over hele landet. I 2015 hadde vi en samlet omsetning på rundt 28 milliarder kroner. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges største dagligvaregruppering.