Ny fabrikk i Malaysia møter voksende marked

Pressemelding   •   jun 05, 2019 10:30 CEST

Ny fabrikk i Malaysia møter voksende marked

Stigende energipriser rundt om i Asia og et strengere regelverk for energibesparende bygninger i blant annet Australia, Japan og Korea – det er bakgrunnen for at etterspørselen etter mineralull stiger kraftig i Asia- Stillehavsregionen. For å møte markedets behov bygger Knauf Insulation en fabrikk i Johor Bahru i sørlige Malaysia.

Med ecose® technology

Fabrikken får en kapasitet på 75 000 tonn og beregnes å være klar i begynnelsen av 2020. Det nye anlegget innebærer så vel 180 nye jobber i Malaysia som 60 nye stillinger rundt om i regionen. Samtlige produkter vil bli produsert med Knauf Insulations revolusjonerende bindemiddel uten tilsatt formaldehyd – ECOSE® Technology.

– Dette anlegget innebærer store muligheter for våre kunder og partnere til å øke nærværet sitt på det voksende markedet for bærekraftige og energieffektive bygninger i regionen, konstaterer Stuart Dunbar, Regional General Manager hos Knauf Insulation.

Knauf Insulation er en del av Knauf Group, et familieeid globalt byggmaterialkonsern med en årlig omsetning på mer enn €5 milliarder. Som en av verdens ledende isoleringsprodusenter driver vi virksomhet i over 35 land og har flere enn 40 produksjonsanlegg som produserer glassull, steinull, ekstrudert polystyren (XPS), ekspandert polystyren (EPS) og ekstrudert polyetylen (XPE). Med flere enn 5500 ansatte er vi spesialister på isoleringsproduksjon, forskning og utvikling. Vi tilbyr avanserte løsninger for energieffektivitet for bygninger over hele verden. Les mer om oss og våre produkter på http://www.knaufinsulation.no

Kommentarer (0)

Kommentar