Komplett åpner døren til markedsplassen

For første gang i historien, kan du handle produkter fra andre aktører på Komplett. Norges største nettbutikk har denne uken en myk lansering av markedsplassen sammen med noen få, utvalgte partnere.

- Dette er en viktig milepæl for oss i Komplett, sier Anton Hagberg, direktør for Komplett Marketplace. Vi har jobbet i flere år med å utvikle plattformen, og for første gang får vi testet denne for et bredere publikum. I sommer skal vi sikre at kundeopplevelsen fungerer godt, før vi åpner døren for et større antall partnere innen mange produktområder som skal selge sine varer side om side med Kompletts egne kategorier.

Når markedsplassen nå lanseres, er det produkter innen elektronikkmateriell, fjernstyrte leker (droner, båter og biler) og barneutstyr som tilbys av eksterne partnere. Elektroimportøren, Elefun og Babybanden er de første partnerne som er med.

- Forbrukernes handlevaner endres kontinuerlig, og markedsplassene vil være viktig å ha tilstedeværelse på, sier Roger Mo, daglig leder i Elefun. Det vil bidra til å ta vår synlighet og tilgjengelighet til et nytt nivå. Vårt ønske er å nå et større publikum hvor vi kan synliggjøre oss selv og selge mer. Å være på Komplett sin markedsplass er et viktig steg i den økende konkurransen fra internasjonale aktører utenfor Norden og Europa.

- Vi har tro på at markedsplasser med et bredt vareutvalg vil fange kunder vi selv ikke når ut til, sier Andreas Niss, administrerende direktør i Elektroimportøren. Komplett er et sterkt varemerke, og vi skal bidra til gode kundeopplevelser og flere fornøyde kunder med vår fagkunnskap innen elektromateriell og belysning. Vi har stor tro på at innen 6 - 18 måneder vil vi se en jevn, god vekst og i løpet av 2 - 3 år vil en vesentlig del av vår omsetning gå via markedsplassen.

Anton Hagberg, direktør Komplett Marketplace, mobil 909 50 148

• komplett
  • marketplace

Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør med totalt 18 nettbutikker. Komplett Group hadde i 2016 en samlet omsetning på 7,8 milliarder norske kroner. Hovedkontoret ligger i Sandefjord og konsernet har 800 ansatte. Les mer på Komplettgroup.com