"TEAM 10" - med mulighet for flere til å være med i Kjør for livet!

Ungdomsorganisasjonen Kjør for livet lanserer i dag pilotprosjektet "Team10", et ordinært fritidstilbud for motor- og motorsportinteressert ungdom fra Melhus, Midtre Gauldal og Skaun kommune.
- Vi ønsker å ta Kjør for livet et skritt videre for å nå ut til enda flere ungdommer, med hovedfokus på bilcross og crosskart, opplæring og kjøring, forteller lagkaptein og gründer Knut Ove Børseth.

Kjør for livet har fram til i dag vært et tilpasset fritidstilbud som så langt er etablert i tolv kommuner rundt om i landet.  Nå ønsker de å utvide tilbudet, og lanserer derfor denne uken nyvinningen Team10.
- Innholdet i tilbudet er ikke veldig ulikt våre Kjør for livet-klubber, men i Team10 er det plass til flere ungdommer, og aktivitetene løper over minimum to timer per  kveld med en kjernetid fra 18:00 – 20:00.  Det vil bli fokus på teamtilhørighet og muligheter for å jobbe med spennende, gode og motiverende oppgaver, sier Børseth.

Pilotprosjektet gjelder for de ungdommer i nærmiljøet til Kjør for livet-administrasjonen på Børseth Gård på Ler.
- Vi ønsker å prøve denne piloten lokalt for å høste erfaringer og lære mer om interessen for et slikt tilbud. Derfor gis tilbudet i denne omgang bare til ungdom i våre nærmeste kommuner Melhus, Midtre Gauldal og Skaun.  Disse kommunene har også en vanlig Kjør for livet klubb etablert pr. i dag, sier Børseth.

Team10 har som navnet tilsier ti plasser, og vil bli organisert som de fleste andre fritidstilbud med en månedlig deltageravgift.  Oppstarten blir etter påske og varer fram til sommerferien. Piloten vil ha hovedfokus på bilcross og crosskart, opplæring og kjøring. Alle som deltar skal gjennomgå nødvendige kurs og opplæring, og det vil også bli kjøring for alle de involverte.

Børseth mener dette gir en god mulighet til de som vil prøve seg med motorsportsrelatert aktivitet.
- Alle kostnader er inkluderte i deltageravgiften, og vi stiller med biler og sikkerhetsutstyr til de som skal delta. I tillegg er de nødvendige lisenser og medlemskap i vår lokale motorklubb NMK Melhus inkludert, sier Børseth.

Teamsjefer i Team10 blir Ståle Bolland og Kristian Alstad, og Team10 vil ha sin hovedbase på Børseth gård, og kjøre vanlige treninger på Bollandsmoen Motorstadion.

- Det er en merkedag for oss og et nytt kapittel i Kjør for livet historien. Dette er noe vi lenge har ønsket å prøve ut interessen for. Basert på erfaringene fram til sommeren vil vi vurdere om dette også kan etableres i nye kommuner rundt om i landet, avslutter en spent Knut Ove Børseth.

PÅMELDING OG INFORMASJON: www.kjorforlivet.no/team10 (Lanseres tirsdag 11. Mars).

• knut over børseth