Årets presserom 2009

På MyNewsdesk finnes det i dag 2174 presserom. De tilhører aktører fra mange forskjellige bransjer innom næringslivet, den offentlige sektorn og ideelle organisasjoner. Alle disse deler ambisjonen at formidle noe til sin målgruppe.

Måter man kan formidle på er mange og på MyNewsdesk publiseres alt fra produktlanseringer, livesendinger fra pressekonferanser, synspunkter i politiske debatter, refleksjoner om trender i bransjen, imagebilder mm.

Det vi vil belyse er at mange av kundene våre bruker dette verktøyet til sitt fulle potensiale for å kunne gjøre distribusjonen mer effektiv og få en større spredning av presseinformasjonen sin via MyNewsdesk og funksjonen MyNewsdesk Publisere. Det handler om alt fra at publisere flere informasjonstyper, relatere pressemeldinger, events, bilder og video til hverandre, tagge og beskrive bilder og video eller holde en jevn frekvens og at utnytte de kanalvalg som finnes.

Vi har valgt ut tre bedrifter innom 14 kluster som vi jobber med, og vi kommer til å kåre en vinner i hvert kluster torsdagen den 10 desember.

I tillegg til at vi kommer til å rose de nominerte bedriftene håper vi at vi kan inspirere andre bedrifter og motivere dem til og effektivisere bruket av MyNewsdesk og utforske alle mulighetene dette publiseringsverktøyet har å tilby. Nomineringene ser du nedenfor, kikk gjerne inn på bedriftenes presserom for tips og idéer!

Listen på alle de nominerte presserommene:

Bygg & Fastighet:
Veidekke AB
Hornbach Byggmarknad
ISS Facility Services

Energi, råvarer & jordbruk:
Allklimat
Svenska Statoil AB
Renova

Bank, Finans & Forsikring:

East Capital

Göteborgs Hamn
Stena Line
Norwegian

Turisme, Reise & Underholdning:
Göteborg & Co
Scandic Hotels
Idre Fjäll

Utdanning & Rekruttering:
Uppsala Universitet
Luleå Tekniska Universitet
Sveriges Lantbruksuniversitet, SLU

Detaljhandel, mote & skønnhet:
Polarn O. Pyret
JC
Gore

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no