​Hvordan Mynewsdesk økte trafikken til Hövdings nyhetsrom med 279 prosent

Blogginnlegg -

​Hvordan Mynewsdesk økte trafikken til Hövdings nyhetsrom med 279 prosent

En velutviklet innholdskalender, formål over produkt og et optimalisert nyhetsrom – dette var de viktigste ingrediensene til Hövdings suksess under kampanjen.

I juni 2016 lanserte Hövding og Mynewsesk kampanjen Give a Beep. Digitale ringeklokker ble distribuert til syklister i sentrale deler av London. Ved å trykke på knappen ble deres geografiske posisjon registret. Denne informasjonen ble så lastet opp på et kart i sanntid, og folk kunne få oversikt over farlige sykkestrekninger. I tillegg ble det sendt en e-post til Londons borgermester hver gang noen trykket på ringeklokken med en oppfordring til å utbedre infrastrukturen.

Hövding brukte sitt nyhetsrom hos Mynewsdesk til å distribuere nyheter og pressemeldinger om deres seneste produkter - i likhet med mange andre små og mellomstore bedrifter. De har ikke alltid hverken tid eller ressurser til å lage engasjerende innhold. Dette er enda vanskeligere uten en klar strategi på plass.

Under kampanjen bidro Mynewsdesks digitale PR plattform til å øke Hövdings tall – og å nå ut til et bredere publikum. Dette skjedde ikke uten en klar plan. En strategi ble satt som var forankret i regelmessig publisering og interessant innhold.

En måned ut i kampanjen hadde trafikken til deres nyhetsrom økt med 279 prosent. Sidevisninger per besøk hadde økt med 172 prosent, noe som indikerte at leserne synes innholdet var både interessant og relevant.

Hvordan gjorde vi det?

1. Innholdskalender
Hva angår innholdsproduksjon, er en innholdskalender helt essensielt. Den hjelper deg med å organisere innholdet og utvikle en strategi.

I Give a Beep-kampanjen hadde vi begrenset med tid (fem uker) og masse innhold som skulle lages – henholdsvis tre publiseringer i uka. Mynewsdesk hjalp til med strategien, men innholdet ble skrevet av Hövding.

2. Formålsdrevet kommunikasjon
”Folk kjøper ikke hva du selger, de kjøper hvorfor du selger det.”
-- Simon Sinek, forfatter og foredragsholder.

Vi valgte å skifte fokuset over fra produktet til formålet med produktet. Sammen med Hövding bestemte vi oss for at alt innholdet skulle fokusere på gledene ved sykling, ikke Hövdings produkt.

3. Optimalisert nyhetsrom
Det er et par grep man kan ta i nyhetsrommet dersom man ønsker å maksimere rekkevidden for blogginnleggene man publiserer.

Dette gjorde vi for Hövding:

• Oppdaterte pressekontakter
  • La til en liste over Hövdings eksterne pressekontakter (de som ikke allerede var i databasen)
  • Tagget hvert blogginnlegg med en relevant tag.
  • La til relevant materiale i hvert nye blogginnlegg for at leserne skulle bli på siden lengre.

Er du nysgjerring på hvordan vi gjorde dette? Book en gratis demo her, og kanskje vi kan hjelpe deg og din virksomhet å nå ut med deres budskap.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no