​Her er de nominerte til Mynewsdesk’s Digital PR Awards 2017!

​Her er de nominerte til Mynewsdesk’s Digital PR Awards 2017!

Mynewsdesks Digital PR Awards er arvtageren til Årets nyhetsrom, og nok en gang skal vi gjøre stas på de av våre kunder som har jobbet godt med digital PR i løpet av året som gikk. Denne gangen har vi mottatt rekordmange nominasjoner, og den innledende fasen har vært særdeles krevende for juryen. Før vi går videre med prosessen, ønsker vi å takke alle som har bidratt med nominasjoner. Juryen har etter nøye vurderinger og tøffe diskusjoner kommet frem til følgende topp tre i hver kategori:

Årets nykommer:

Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus (SiO)

Ruter

Politihøgskolen

Offentlig og organisasjoner:

Oslo Lufthavn

Enova SF

Grønt Punkt AS

Små og mellomstore bedrifter (under 100 ansatte i Norge):

LOS Energy

Ford

Hyundai

Store bedrifter:

Telenor

Det Norske Teatret

Matprat

De nominerte vil bli vurdert ut ifra hvor godt de jobber med digital PR i deres nyhetsrom. Det innebærer at juryen skal gjøre en vurdering av bruk av nyhetsrom, innhold, SEO, og nytt av året – en kvantitativ vurdering av effekt. Vi gratulerer alle nominerte i de respektive kategoriene!

Årets historieforteller

Årlig blir det publisert store mengder innhold på vår plattform. Av den grunn har vi også gjort en vurdering av de historiefortellingene vi har vært vitne til. Denne trenden har fått stadig sterkere fotfeste i bransjen, og det er en utmerket måte å kommunisere med målgruppene sine på.

Kriteriene bak denne kåringen er en blanding av kvalitative og kvantitative kriterier. De kvalitative består av nyhetsverdi, relevans for virksomhetens formål, og interesse hos leserne. Dette har vi igjen vurdert ut ifra kvantitative kriterier forankret i rekkevidde, tid brukt på siden og engasjement i sosiale medier. De nominerte til årets historie er:

Hafslund Strøm AS - «Alle» lader mobilen feil – og det tærer på batteriet

Gyldendal Akademisk - Hvordan skal man bygge opp og skrive en oppgave?

Årets jury

I år vil den eksterne juryen bestå av Magnus Strømnes Bøe, administrerende direktør i Red Performance og Siri Skaalmo, direktør i det nyoppstartede innholdsbyrået til Dagens Næringsliv - DNX

Magnus er en av Norges fremste eksperter på søkemotoroptimalisering, og Siri har mangeårig erfaring som både journalist og redaktør i Dagens Næringsliv. Sammen skal de gå de nominerte i sømmene for å kunne skille klinten fra hveten.

Den interne juryen vil bestå av Oda Berntsen, Professional Services Manager, og Daniel Vazquez, Content & Social Media Manager.

Alle kunder som ønsker å delta på en lærerik og underholdende afterwork med oss, er hjertelig velkommen til å delta på Digital PR Awards på Uhørt den 22. mars klokken 15.00 - 18.00. Det gjør du ved å melde deg på her.

Vi ser frem til å feire vinnerne, lære av deres erfaring og treffe dere alle.