Gå videre til innhold
Spennende nyheter: I februar 2020 slipper Nestlé en rekke velsmakende nyheter på markedet.

Masse spennende nye produkter fra Nestlé

I februar fylles dagligvarebutikkene opp med nyheter, og Nesté slår på stortromma - blant annet med lanseringen av Starbucks-kaffe til Nespresso- og Nescafé Dolce Gusto-systemene!

Coffee is coming home

Starbucks, NESCAFÉ og Nespresso – tre av verdens mest populære merkevarer innen kaffe – har gått sammen, og i februar slippes Starbucks at Home på det norske markedet. Den nye kaffeserien består av hele bønner, filterkaffe og Starbucks-kapsler utviklet for Nespresso- og NESCAFÉ Dolce Gusto-systemene.

Starbucks at Home inkluderer en rekke signaturblandinger fra Starbucks og single-origin kaffer, i tillegg til et utvalg klassiskere som Caramel Macchiato og Cappuccino. Alle produktene er laget av 100 prosent arabica-kaffe av høy kvalitet, etisk handlet inn fra bønder i verdens fremste kaffedyrkende regioner.

Priser:

Starbucks by Nespresso: Kr 39.90,-
Starbucks by NESCAFÉ Dolce Gusto: Kr 52.50,-
Starbucks Hele Bønder: Kr 48.90,-
Starbucks Filterkaffe: Kr 46. 90

Langtidskokt kraft fra Maggi

100 prosent naturlig langtidskokt kraft fra Maggi er den perfekte basen til dine hjemmelagde supper, sauser og gryteretter!

Kraften, som er kokt på kraftbein, grønnsaker og urter, fremhever de øvrige ingrediensene og gir en avrundet og balansert smak til ethvert måltid. Kommer i to smaksprofiler: Okse og kylling.

Pris i lavpris: Kroner 39.90,-

Yes! Nå er den her!

Baren Yes! har allerede tatt store deler av verden med storm, og nå står endelig Norge for tur. Med nøtter, lavt sukkerinnhold og høyt fiberinnhold smaker Yes! fantastisk, og er sunnere enn mange av de barene på markedet. Samtidig er den både glutenfri og vegetarisk. Barne kommer i to smaker: Havsalt, Mørk sjokolade & Mandler og Banan & Pekan.

Yes! er også det første baren som kommer i en helt nyutviklet papiremballasje – som er 100 prosent gjenvinnbar.

Pris i lavpris: Kr. 16.90,-

Den store trenden innen kaffedrikker

Plantebaserte mat- og drikkevarer blir stadig mer populære blant nordmenn, og på kaffebarer har melkefrie kaffedrikker har vært en betydelig trend de siste årene. Nå kan du nyte en latte laget på havre- eller mandelmelk i ditt eget hjem.

NESCAFÉ Gold Oat Latte og NESCAFÉ Gold Almond Lattegjør det enkelt å få café-opplevelsen i sofakroken eller ved kjøkkenbordet hjemme.

Pris i lavpris: Kr 32.50,-

Latz Tasty Shreds

Latz Tasty Shreds er møre og uimotståelige, revne biter i en smakfull saus som katten vil elske! Produktet har god lukt, smak og utseende – akkurat som om du skulle laget maten selv. En stor trend innen dyremat er at maten skal gi assosiasjoner til menneskers mattrender, og kjøttet i Tasty Shreds har en tekstur på ligner på pulled pork. Porsjonsstørrelsen er tilpasset kattens behov, som reduserer risikoen for matsvinn.

Pris: Kr 59.90,-

Økologisk for de minste

De siste årene har har den populære barnematen fra Nestlé blitt økologisk og skiftet navn til Nestlé NaturNes. Nå kommer tre økologiske middagsvarianter for de litt eldre småbarna (1-3 år); NaturNes Spagetti Bolognese, NaturNes Cousous Laks og NaturNes Stroganoff Biff. Middagsretteneinneholder mer grønnsaker og kjøtt, og både smak og konsistens minner om hjemmelaget mat.

Pris: Kr 20.90,-

Barnetilpasset yougurt på beger

Barn under tre år har andre ernæringsbehov enn oss voksne, og den nye NaturNes Yoghurt er utviklet med tilpasset proteininnhold for barn fra 10 måneder. Produktet har også høyere næringstetthet enn «voksenyougurt».

Yougurten er ikke tilsatt sukker eller fruktkonsentrat, og er en god kilde til kalsium. Foreldre kan tilsette smak etter eget ønske.

Pris: Kr 34.90,-

Emner

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk.

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Kaffeknappen, Purina og Nestlé Health Science.

Vårt mål er å produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 300 ansatte, og omsetter for 2,0 milliarder kroner (2016).

Creating Shared Value (CSV) måten Nestlé driver virksomhet på. CSV innebærer at vi skal skape langsiktige felles verdier både for våre aksjonærer OG for lokalsamfunnene vi opererer i. Nestlé jobber med CSV innen områdene ernæring, vann og jordbruksutvikling. Våre forretningsprinsipper omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk

Celin Huseby

Pressekontakt Corporate Communications Manager +4741391419

Cathrine Suter Ossborn

Pressekontakt Nordic Head of Corporate Affairs & Communications

Nestlé Norge - Good Food, Good Life

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Starbucks, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Purina og Nestlé Health Science.

Vårt mål er å produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 240 ansatte, og omsetter for 1,4 milliarder kroner (2019).

Nestlé Norge
Fornebuveien 7-9