NESCAFÉ tester ut nytt kaffesystem i Norge

NESCAFÉ tester ut nytt kaffesystem i Norge

NESCAFÉ er kjent for sine innovative kaffeprodukter, og siste tilskudd til familien er den unike kaffemaskinen NESCAFÉ Gull Barista.

NESCAFÉ Gull har vært en kaffefavoritt blant nordmenn i generasjoner. Den nye maskinen er spesialdesignet for å få det beste ut av kaffen, med optimal temperatur, dosering og trykk som fremhever smak og aroma. NESCAFÉ Gull Barista leverer en fantastisk crema på toppen, og byr på mange muligheter. Prøv en espresso, lungo og americano – eller hva med en latte og cappuccino med fersk melk?

– For oss er det viktig å videreutvikle kaffekategorien, og med NESCAFÉ Gull Barista vil både gamle og nye kaffedrikkere få en enda bedre opplevelse med NESCAFÉ Gull, sier Angelika Rosenberg, kategoriansvarlig for kaffe i Nestlé, som står bak NESCAFÉ.

Nordmenn er som kjent ivrige kaffedrikkere og opptatt av kvalitetskaffe, og derfor har NESCAFÉ valgt ut Norge som testmarked for den nye maskinen. Gjennom et samarbeid med REMA 1000 utføres nå et testsalg i utvalgte REMA-butikker på Østlandet og i Midt-Norge.

– Kampanjen er allerede i gang og har fått en god start, forteller Rosenberg.

For spørsmål, kontakt:

Angelika Rosenberg, kategoriansvarlig for NESCAFÉ: 977 35 424

Axel Heiberg-Andersen, kommunikasjonssjef i Nestlé Norge: 924 98 727

Emner

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk.

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Kaffeknappen, Purina og Nestlé Health Science.

Vårt mål er å produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 300 ansatte, og omsetter for 1,9 milliarder kroner (2014).

Creating Shared Value (CSV) måten Nestlé driver virksomhet på. CSV innebærer at vi skal skape langsiktige felles verdier både for våre aksjonærer OG for lokalsamfunnene vi opererer i. Nestlé jobber med CSV innen områdene ernæring, vann og jordbruksutvikling. Våre forretningsprinsipper omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk

Celin Huseby

Pressekontakt Corporate Communications Manager +4741391419

Cathrine Suter Ossborn

Pressekontakt Nordic Head of Corporate Affairs & Communications

Nestlé Norge - Good Food, Good Life

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Starbucks, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Purina og Nestlé Health Science.

Vårt mål er å produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 240 ansatte, og omsetter for 1,4 milliarder kroner (2019).

Nestlé Norge

Fornebuveien 7-9