Gå videre til innhold
Purina BetterwithPets Prize gir sosiale entreprenører som jobber for å styrke relasjonen mellom husdyr og menneske en mulighet til å vinne over 1 million NOK

Pressemelding -

• Prisen feirer den positive innvirkningen dyr har på oss mennesker
  • Nytt i årets konkurranse er to kategorier; piloterte/implementerte innovasjoner og innovasjoner på idé-stadiet

Purina PetCare og Ashoka, en pioneer innen sosialt entreprenørskap, annonserer med dette at Purina BetterwithPets Prize er tilbake for andre året på rad.

Purina BetterwithPets Prize indentifiserer selskaper og personer verden over som jobber for å styrke den positive effekten av tette båd mellom dyr og mennesker gjennom innovative løsinger på problemer som trauma, sosial isolasjon, marginalisering og øvrige helseproblemer. Initiativet skal øke oppmerksomheten rundt kraften som båndet mellom dyr og mennesker kan utgjøre for enkeltmennesker og samfunn.

I år er deles det ut priser i to nye kategorier; piloterte/implementerte innovasjoner og innovasjoner på idé-stadiet. Begge fokuserer på styrke den gjensidige kraften i båndene mellom husdyr og mennesker særlig innrettet mot unge gründere mellom 18 og 25 år. Premien er på mer over 1 million i prosjektstøtte. Finalistene fra de piloterte/implementerte innovasjonsstrømmene kvalifiserer til å delta i et akselleratorprogram og har mulighet til å vinne opptil 800.000 NOK. Finalistene i kategorien idé-stadieinnovasjoner får muligheten til å delta ved en co-creation lab og samtidig vinne 200.000 NOK2.

Nominasjoner til Purina BetterwithPets Prize kan sendes inn mellom 25. november 2019 og 28. januar 2020, og konkurransen er åpen for sosiale og kommersielle aktører, non-profits, organisasjoner og unge grüngere. Alle søkere vil motta deltaljerte tilbakemeldinger på initiativet sitt blant annet fra eksperter innen feltet. Ti finalister vil bli invitert til å delta på Purina BetterwithPets Forum i Frankrike mellom 3. og 4. juni 2020, hvor vinnerne skal kåres.

Nicola Magalini, Business Executive Officer i Purina i Norden, forteller: ”I år etterstrever vi å nå sosiale gründere og unge idéskapere som tenker innovativt rundt å utnytte kraften i båndet mellom dyr og menneske, for husdyrenes velferd, menneskene som elsker dem og samfunnet under ett. Gjennom Purina BetterwithPets-prisen feirer vi dette unika båndet og leter etter nye måter å forbedre husdyrenes velferd, fremme menneskelige ferdigheter, støtte den helse- og følelsesmessige velferden og bidra til økt inkludering”.

I 2018 mottok Purina BetterwithPets Prize over 100 søknader fra sosiale entreprenører og innovatører.

For mer detaljer om søknadsprosessen og kriterier, besøk hjemmesiden vår eller send mail til Purina på BetterwithPetsPrize@purina.nestle.com.

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk.

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Kaffeknappen, Purina og Nestlé Health Science.

Vårt mål er å produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 300 ansatte, og omsetter for 1,3 milliarder kroner (2018).

Creating Shared Value (CSV) måten Nestlé driver virksomhet på. CSV innebærer at vi skal skape langsiktige felles verdier både for våre aksjonærer OG for lokalsamfunnene vi opererer i. Nestlé jobber med CSV innen områdene ernæring, vann og jordbruksutvikling. Våre forretningsprinsipper omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk

Celin Huseby

Pressekontakt Corporate Communications Manager +4741391419

Cathrine Suter Ossborn

Pressekontakt Nordic Head of Corporate Affairs & Communications

Nestlé Norge - Good Food, Good Life

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Starbucks, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Purina og Nestlé Health Science.

Vårt mål er å produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 240 ansatte, og omsetter for 1,4 milliarder kroner (2019).

Nestlé Norge
Fornebuveien 7-9