Arrangørkonferansen ble i år utsolgt på rekordtid

Arrangørkonferansen utsolgt på rekordtid

Arrangørkonferansen er det største samlingsstedet for norsk arrangørbransje og ble utsolgt drøye tre uker før konferansestart. 200 konsertarrangører fra hele landet samles i Bodø 14.-16. oktober for å utveksle erfaringer, styrke samarbeidet og videreutvikle live-segmentet i Norge. Det er interesseorganisasjonen Norske Konsertarrangører som står bak konferansen, som arrangeres for femte året.

- I over 30 år har vi styrket og samlet landets konsertarrangører gjennom opplæring og erfaringsutveksling. Nå står vi sterkere enn noen gang. Det har vært en rivende utvikling de siste årene og det er tydelig at det norske folk elsker gode konsertopplevelser og vil ha mer av det. Samtidig ser vi at det å ha gode konserttilbud også stadig blir viktigere for politikerne og næringslivet. Vi vet at man blir bedre av å dele, og at den kollegiale åpenheten som preger norsk arrangørbransje hever nivået i alle ledd. Derfor er vi svært stolte over å kunne tilby Arrangørkonferansen som en viktig og unik arena for konsertarrangører i vårt langstrakte land, sier Torbjørn Heitmann Valum, daglig leder i Norske Konsertarrangører.

- Sammen med våre lokale samarbeidspartnere Parkenfestivalen og Stormen konserthus i Bodø så gleder vi oss til å motta arrangører fra hele Norge til Bodø i oktober, avslutter Valum.

Om Norske Konsertarrangører

Norske Konsertarrangører (NKA) er landets største interesse- og kompetanseorganisasjon for konsertarrangører og representerer en stadig  økende medlemsmasse av over 300 festivaler, klubber, spillesteder, konsertforeninger, studentsamfunn og kulturhus.

Landets konsertarrangører er en mangfoldig gruppering av store og små, frivillige drevne organisasjoner og store kommersielle foretak. I by og bygd jobber disse hver dag for at det norske publikummet skal få oppleve musikk på sin scene eller klubb. Uansett hva slags sted som er arena, eller hvilken artist som står på scenen. Om scenen er inne eller ute, liten eller stor, ukjent eller anerkjent. Gode konsertopplevelser trenger gode arrangører og NKA arbeider hver dag for å gi norske konsertarrangører et tilbud som gjør dem i stand til å utvikle seg og være dyktige arrangører over tid, gode rammebetingelser for å drive konsertvirksomhet, samt å bidra til å øke profesjonaliteten i arrangørleddet.

NKA legger til rette for kompetansedeling og nettverksbygging i arrangørbransjen, og for å skape arenaer der arrangører kan møtes for å lære av hverandre. NKA tilbyr faglig opplæringsmateriell, kursing, veiledning og rådgivning for sine medlemmer. Som medlemsservice hjelper NKA arrangørene med juridiske tjenester, informasjonstiltak, støtte- og utvekslingsordninger, fordelaktige medlemsavtaler, samt å samle inn og spre kunnskap om konsertdrift i bred forstand.