Møt de som produserer maten din på Matstreif!

Møt de som produserer maten din på Matstreif!

Norges Bondelag stiller med egen stand, konkurranser og all kunnskap du måtte trenge om norsk gras på Matstreif denne helga.

- Norges største matfestival viser mangfoldet i norsk matproduksjon. Da er det viktig at bonden er til stede. Det er vi som produserer mange av disse råvarene, og det er trivelig å dele kunnskap med forbrukerne, sier 1. nestleder i Norges Bondelag, Kristin Ianssen, en av mange tillitsvalgte og ansatte i Norges Bondelag som står på stand på Matstreif i helga.

Graset er gjennomgangstema for Norges Bondelags stand på Matstreif i år. Grasproduksjon er en svært viktig ressurs for Norge. På den måten får vi brukt områder i fjellbygdene og i det fjordrike Norge til matproduksjon. Visste du for eksempel at det trengs areal på størrelse med en fotballbane for å produsere nok gras til ei melkeku?

- Matstreif er et arrangement vi ser fram til med stor glede. Her har vi mulighet til å vise fram hva vi står for og betydningen av norsk matproduksjon, sier Kristin Ianssen.

Matstreif finner sted på Rådhusplassen, Aker Brygge og Tjuvholmen i Oslo fredag 12. og lørdag 13. september. Det myldrer av aktivitet fra klokka 12-20 fredag og fra klokka 10-18 lørdag.

Bondelaget har en quiz hvor du får bryne deg på noen lettbeinte spørsmål om jordbruk og gras. Premien er et gavekort på 1000 kroner i Mathallen.

Kontaktperson: Kommunikasjonsrådgiver Guro Bjørnstad tlf 97506055

Vedlagt bilde fra Norges Bondelags stand på Matstreif.