Vi tenner bål for landbruket

Pressemelding   •   jan 27, 2017 09:46 CET

Illustrasjonsbilde fra Oppdal. Bønder over hele landet brenner for norsk landbruk, og tenner bål for å protestere mot retningen Regjeringen vil føre landbruket.

Tirsdag 31. januar kl 15 tenner Norges Bondelag varselbål ved gården Kirkeby i Maridalen, Oslo. På samme tid tenner bønder over hele landet bål som et varsel om at Regjeringas jordbruksmelding fører matproduksjonen i feil retning.

Vi brenner for norsk landbruk
- Ved å tenne bål i hele landet vil vi protestere mot en jordbruksmelding som gir økt liberalisering og svekker politikken. Det er ingen selvfølge at vi har et jordbruk fra nord til sør i dette landet, og et mangfold av gårder. Det er dette vi brenner for og vil ha mer av, sier Lars Petter Bartnes, leder i Norges Bondelag.

- Landbruket er ei næring med store muligheter. Dette potensialet tar ikke meldinga tak i, sier Bartnes.

Media inviteres til å være med fra kl 15, det vil bli gode bildemuligheter.

Adresse: Per Skorge, Maridalsveien 500, 0890 Oslo.

Leder i Norges Bondelag, Lars Petter Bartnes vil være til stede sammen med lokale bønder og representanter fra andre organisasjoner.

Ved spørsmål om dette arrangementet eller informasjon om arrangement andre steder i landet, ta kontakt med Guro Bjørnstad i Norges Bondelag: tlf 97506055, guro.bjornstad@bondelaget.no