Vi tenner bål for landbruket

Pressemelding   •   jan 30, 2017 13:48 CET

Illustrasjonsbilde fra Oppdal. Bønder over hele landet brenner for norsk landbruk, og tenner bål for å protestere mot retningen Regjeringen vil føre landbruket.

I morgen tenner bønder over hele landet bål som et varsel om at Regjeringas jordbruksmelding fører matproduksjonen i feil retning.

- Ved å tenne bål i hele landet vil vi protestere mot en jordbruksmelding som gir økt liberalisering og svekker politikken. Det er ingen selvfølge at vi har et jordbruk fra nord til sør i dette landet, og et mangfold av gårder. Det er dette vi brenner for og vil ha mer av, sier Lars Petter Bartnes, leder i Norges Bondelag.

Vi brenner for norsk landbruk

Bartnes vil være tilstede på bålbrenning i Maridalen i Oslo, og media, samarbeidsorganisasjoner og andre interesserte er velkommen.

Adresse: hos Per Skorge, Kirkeby gård, Maridalsveien 500, 0890 Oslo.
Tid: Tirsdag 31. jan kl 15 - 16.

Ta kontakt med Guro Bjørnstad ved spørsmål om dette arrangementet. For informasjon om bålbrenning andre steder i landet, kontakt aktuelt fylkeslag.