​Lotte Miller ute av EM etter massevelt

Etter en fantastisk god start, hvor Lotte Miller er syvende kvinne opp av vannet i Strathclyde Country Park, Skottland, hadde Miller oppnådd drømmesituasjonen i det de begynner syklingen.

«Drømmescenariet er å komme tidlig opp av vannet, med gode syklister, som danner en gruppe. Nicola Spirig hadde vært gøy å kjøre i gruppe med.» uttalte Miller til Norges Triatlonforbund dagen før konkurransen.

Kort tid etter at de har satt seg på sykkelen, satt Miller i gruppe med forehåndsfavoritter Nicola Spirig fra Sveits og  tyske Laura Lindemann. Begge er sterke syklister. Rett etter at gruppen er dannet, faller Sara Perez fra Spania og hekter med seg Angelica Olmo fra Italia og Leonie Parault fra Frankrike, rett foran Miller. Miller treffer Perez med sykkelen og går i bakken. Også Lindemann gikk ned, men hun kunne fortsette.

Oppdatert: Miller fikk et kutt i kneet og fikk medisinsk hjelp på stedet.