Norwegian inngår nye charteravtaler for vel en halv milliard kroner

Pressemelding   •   jan 26, 2016 08:00 CET

Norwegian har inngått nye avtaler med TUI Nordic, TUI UK, Thomas Cook Northern Europe og Nazar Nordic. Avtalene innebærer at Norwegian flyr charterpassasjerer til flere europeiske feriedestinasjoner i sommer. Kontraktene er verdt vel en halv milliard kroner og omfatter mer enn 2200 flygninger.

- Vi er veldig fornøyd med at vi får fly charterpassasjerer fra TUI, Thomas Cook og Nazar til populære feriedestinasjoner. Vi ser frem til å ønske enda flere passasjerer velkommen om bord våre nye, mer miljøvennlige fly med gratis WiFi, sier Thomas Ramdahl, kommersiell direktør i Norwegian.

Fra flere flyplasser i Norge vil Norwegian fly til populære reisemål i Bulgaria, Kypros, Hellas, Spania og Tyrkia. Fra Stockholm vil Norwegian fly til Antalya i Tyrkia og fra den finske byen Oulu, skal selskapet fly til Rhodos. Fra London, Gatwick, vil Norwegian fly til ulike destinasjoner i Hellas, Spania og Portugal.

For mer informasjon:
Kommunikasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen, tlf. 45 45 60 12

Norwegian er det syvende største lavprisselskapet i verden med rundt 5500 ansatte. I dag opererer Norwegian godt over 400 ruter til mer enn 130 destinasjoner i Europa, Nord-Afrika, Midtøsten, Thailand, Karibia og USA. Norwegian har en flyflåte på over 100 fly som frakter over 20 millioner passasjerer i året. Selskapet har en av verdens yngste flåter med en gjennomsnittsalder på 3,6 år. I 2015 ble Norwegian kåret til det mest miljøvennlige transatlantiske flyselskapet av The International Council on Clean Transportation (ICCT). Norwegian er verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter, ifølge flypassasjerer over hele verden i en ny kåring fra anerkjente SkyTrax World Airline Awards. For tredje år på rad har Norwegian også blitt kåret til Europas beste lavprisselskap av SkyTrax.

Følg Norwegian på FacebookTwitterInstagramLinkedIn og YouTube