Orkla fortsatt medlem av FTSE4Good Index

Nyhet   •   jul 31, 2019 13:51 CEST

Vi i Orkla er for tredje året på rad inkludert i FTSE4Good-indeksen, som fremhever selskaper med sterk miljø-, sosial- og styringspraksis (ESG).

FTSE4Good Index ble opprettet i 2001 av FTSE Russell, et heleid datterselskap av London Stock Exchange Group, og bidrar til å fremme et større fokus på bærekraft blant bedrifter og investorer.

- Vi har store ambisjoner for Orklas arbeid med bærekraft og ser at dette er stadig viktigere for å skape vekst og bygge tillit. Å bli inkludert i FTSE4Goods høyt anerkjente bærekraftsindeks er en viktig anerkjennelse av jobben vi gjør. Det gir inspirasjon til videre innsats, sier Ellen Behrens, bærekraftsdirektør i Orkla.

Orklas bærekraftsmål mot 2025 innebærer en gradvis overgang til fornybar energi, økt ressursgjenvinning og produkter for en sunn og bærekraftig livsstil.

FTSE4Good Index Series er utviklet for å identifisere selskaper som demonstrerer sterk miljø-, sosial- og styringspraksis målt mot globalt anerkjente standarder. Orkla har vært inkludert i FTSE4Good Series siden 2017.

Les mer om FTSE4Good