P6 Rock blir Rolling Stones-kanal

The Rolling Stones kommer til Norge på mandag med sin verdensturné «14 on fire», og radiokanalen P6 Rock markerer dette ved å gjøre hele kanalen om til Stones-radio i tre dager. Fra og med morgenen lørdag 24. mai til og med konsertslutt mandag 26. mai blir det bare Stones-musikk å høre i tillegg til intervjuer, stemningsrapporter og historier om det legendariske rockebandet.

Rolling Stones har besøkt Norge flere ganger, første gang på Sjølyst så langt tilbake som i 1965. Sist gang de spilte her var i 2007. Mandag er de altså tilbake, og dette gledet fansen så mye at billetten til Telenor Arena ble revet bort på kun få timer. Men for to heldige P6-lyttere er det likevel fortsatt mulig for å få med seg konserten. Det er nemlig mulig å vinne eksklusive VIP-billetter ved å komme med den beste begrunnelsen for at nettopp du og en venn bør på konserten. Lytterne vil dessuten også få muligheten til å ønske seg sine favoritt-låter fra Stones.

P6 Rock er en ren DAB-kanal, og er en del av P4 -familien. Programsjef i P6, Espen Thorpe, gleder seg nå til å lage en ren Stones-kanal. - Vi vet vi er svært mange Stones-fans i Norge og derfor spiller vi alt det beste fra legendene i påvente av konserten. P6 Rock blir rett og slett den ultimate radiostasjonen for alle Stones-fans, sier han.

• Massemedia

• app
  • dab
  • p5
  • p5 hits
  • p6
  • p6 rock
  • radio
  • radio hele norge
  • p4

P4 er Norges største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen sender i det femte
riksnettet, det såkalte FM5-nettet, på konsesjon fra Kulturdepartementet. Kanalen har sitt
hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo, Bergen, Kristiansand og Tromsø.
P4-gruppens kanaler består av P4 Radio hele Norge, P5 Hits, Klem FM og P6 Rock. P4 er heleid av Moder Times Group. Ansvarlig redaktør: Trygve Rønningen