Sommermikkene til Finn og Talkmore

I de to sommermånedene juni og juli var det TRY og SMFM - med kampanjer for Finn og Talkmore - som stakk av med hver sin 1. plass i Sølvmikk-kåringen, den månedlige konkurransen som premiérer Norges beste radioreklame.

I juni-Sølvmikken havnet TRY og Finn.no på førsteplass med en kampanje der du får tips om hvordan både dine venner og morra di kan få hjelp fra Finn.no - helt uten å plage deg!

Juryen har dette å bemerke: "Øverst på pallen i juni finner vi Finn.no med en serie spoter for tjenesten Småjobber. Juryen mente å kunne kjenne seg igjen i situasjonene, og spotene fikk skryt for sin enkle idé og lite overdrevne produksjon. Men hjelp mora deres å finne internetten da, folkens!"

Kreativt team hos TRY var Anders Holm og Sebastian Prestø. Spotene ble produsert av Sagveien Resort.

At SMFB og Talkmore ble sølvmikkvinner i juli var bortimot åpenbart, i hvertfall om vi skal dømme etter latterbrølene kampanjen skapte rundt jurybordet.

Juryen utbroderer:"Disse spotene skapte spontan latter og fryd blant juryen! Kommentarer som irriterende enkelt, funker dritbra og kjempegøy var det første som ble sagt. Juryen liker den produktnære dramatiseringen, bruken av ekte karakterer og den litt enkle KarlJohanske humoren. Kommentaren ideen er ofte like i nærheten oppsummerer juryens beundring godt. Spotene var månedens klare vinner".

Kreativt team hos SMFB var Alexander Gjersøe og Hans Magnus Ekre, og også denne kampanjen var produsert av Sagveien resort.

Hør vinnerspotene HER.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 og Kreativt Forum hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Alle Sølvmikkvinnerne går videre til Gullmikken, radiobransjens årlige prisutdeling som arrangeres i oktober hvert år. Gullmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Gullmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

• Massemedia

• dab+
  • dab
  • riksdekkende