NM-gull til Marte Olsbu og Erling Aalvik

Pressemelding   •   sep 24, 2016 15:15 CEST

Marte Olsbu tok seieren på kvinnenes sprint under NM rulleskiskyting, mens Erling Aalvik ble vinneren på sprinten for menn.

Marte Olsbu var feilfri på skytebanen og tok en klar seier foran Fanny Horn Birkeland. Fanny fikk 2 bom, og var 1,02 minutter bak i mål. På tredjeplass kom Tiril Kampenhaug Eckhoff med 3 bom, 1,38 minutter bak Marte.

Resultatliste kvinner senior

På mennenes sprint ble det dramatisk da Johannes Thingnes Bø ble diskvalifisert etter å ha gått feil i løypa. Johannes hadde beste tid i mål, men måtte se NM-gullet glippe. Seieren gikk til Erling Aalvik fra Team Mesterbakeren, som med to full hus var 2,4 sekunder foran Erlend Øvereng Bjøntegaard på 2. plass. På 3. plass kom Aasmund Kjøllmoen Steien fra Folldal IF.

Johannes Thingnes Bø vil gå morgendagens jaktstart. Han starter først, 26 sekunder foran Erling Aalvik, men får ikke tellende NM-resultat.

Resultatliste menn senior

Vedlagte bilder kan brukes fritt. Krediteres Norges Skiskytterforbund.

Kommentarer (0)

Kommentar