Spenning i sikte besøker Vik i Sogn

Pressemelding   •   mai 31, 2016 13:17 CEST

Lørdag 4. juni kommer Spenning i sikte til Vik i Sogn. Spenning i sikte er en omreisende aktivitetsarena der barn og unge får anledning til både å prøve, og til å bli bedre kjent med skiskyting.

- Målet med Spenning i sikte er å inspirere kommende generasjoner til å bli en del av den norske skiskytterfamilien, sier Tora Berger, prosjektleder for Spenning i sikte.

Aktiviteter for barn og unge
Lørdag 4. juni befinner Spenning i sikte i sentrum av Vik og det blir lek og moro relatert til skiskyting for barn og unge. Spenning i sikte består av en aktivitetsarena som inneholder blant annet besøk i Norges Skiskytterforbunds smøretrailer, hinderløype, byggeklosser og selvfølgelig laserskyting.

Alle som gjennomfører aktivitetsløypa under Spenning i sikte får medalje og mulighet til å stå øverst på premiepallen vår. Aktivitetene passer for barn og unge mellom 6 og 15 år.

Håper på økt rekruttering etter VM
VM i Holmenkollen i vinter var en stor suksess, og nå håper Norges Skiskytterforbund at suksessen fra VM skal føre til økt rekruttering over hele landet.

- Skiskyting er en idrett som har vokst mye i Norge, og de siste seks årene har rekrutteringen økt med nærmere 50  prosent. Med Spenning i sikte håper vi å bringe entusiasmen fra VM videre ut til det norske folk og sørge for enda høyere  rekruttering, sier Tora Berger.

- Gjennom Spenning i sikte ønsker vi at barn og unge skal bli bedre kjent med skiskyting ved å bryne seg på øvelser for både hode og hender, akkurat slik våre aktive utøvere gjør hver dag. Vi ønsker å begeistre innbyggerne i Vik gjennom spennende aktiviteter som gir gode opplevelser, sier Rakel Rauntun, generalsekretær i Norges Skiskytterforbund.

Spenning i sikte skal holde til på kaien i Vik sentrum kl. 11.00-14.30 på lørdag.

Hit skal Spenning i sikte 2016:

• 4.-5. juni Vik
  • 11.-12. juni Stårheim
  • 5.-6. august Nordreisa
  • 13.-14. august Skjervøy
  • 20.-21. august Snåsa
  • 27.-28. august Stiklestad
  • 10.-11. september Skaun
  • 17.-18. september Vinstra
  • 1.-2. oktober Simostranda
  • Lillesand (dato ikke bestemt)

Vedlagte bilder kan brukes fritt. Krediteres Norges Skiskytterforbund.

Kommentarer (0)

Kommentar

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.