OFFSHORE: Olje- og gassektoren er blir et av fokusområdene for Skyddas nye avdeling i Stavanger. FOTO: CAN

GO WEST! Skydda åpner i Stavanger

Skydda Norge tar nye steg mot å bli totalleverandør av HMS-løsninger. Nå sikter selskapets seg inn på offshorebransjen - og åpner helt ny avdeling i Stavanger.

- Vi åpner egen avdeling i Stavanger for å ha umiddelbar nærhet til offshore-industrien og viktige maritime miljøer. Det er har i lang tid vært stor etterspørsel etter vår kompetanse i denne delen av Norge, og nå tråkker vi på gassen og etablerer oss fysisk på Vestlandet, forteller Vegard Aune, daglig leder i Skydda Norge.

Skydda har i mange år vært kjent som en kvalitetsleverandør av personlig verneutstyr til industri- og bygg- og anleggssektoren, men er nå i ferd med å bli en helhetlig leverandør av omfattende HMS-løsninger.

PÅ PLASS: Skyddas nye avdelingskontor og showroom ble offisielt åpent i begynnelsen av april.

Rutinert mann på plass

- Vi har en nullvisjon knyttet til arbeidsulykker, og leverer kompetanse og løsninger som gjør at folk kommer hjem fra jobb like uskadde som da de kom. Offshore-bransjen byr på komplekse utfordringer knyttet til helse, miljø og sikkerhet, og vi ser frem til å begynne å jobbe skikkelig med dette fagfeltet, forklarer Aune.

Skyddas spydspiss i Vestlandet-satsingen er Jan Asle Espeland. Fra selskapets nye base på Slettestrandveien i Stavanger, skal den rutinerte industrimannen bygge opp èn av selskapets viktigste satsinger de kommende årene.

- Vi har et enormt potensial i denne delen av Norge som bare venter på å bli tatt ut. Skydda har opparbeidet seg en kvalitet og troverdighet i merkenavnet som er helt unik. Vi kommer til å styrke dette ytterligere ved å  knytte til oss lokale, høykvalitets samarbeidspartnere her i Stavanger, understreker Espeland.

TRYGGE PÅ JOBBEN: Skydda "vestlandsgeneral" Jan Asle Espeland fikk hjelp av markedssjef Karoline Klatran og kundeserviceansvarlig Tore Sogn da den nye avdelingen skulle innredes.

Avtaler på oppløpssiden

Det er allerede kjent at Skydda har etablert samarbeid med Stavanger-bedriften Vestteknikk, men Espeland kan avsløre at inngåelse av flere spennende strategiske avtaler er i sluttfasen.

- Jeg vi ikke røpe for mye foreløpig, men kan si såpass som at vi får et kruttsterk lag som er rigget for å ta hånd om totalleveranse av trygghet på arbeidsplassen. Fra analyse og rådgiving, til gjennomføring av tiltak og ettervern. Skydda tar noen steg nå, og jeg gleder meg til fortsettelsen, sier "vestlandsgeneral" Jan Asle Espeland.

STERKE SAMMEN: Skydda inngikk nylig en samarbeid med Stavanger-selskapet Vestteknikk, og flere strategiske avtaler er straks klare.

Skydda Norge er en ledende leverandør av HMS-løsninger og personlig verneutstyr. Takket være unik kunnskap og riktige produkter, skaper vi trygghet på arbeidsplassen. Å være trygg er både lurt og lønnsomt. For oss er èn arbeidsulykke èn for mye.