Sony presenterer RX100 VI med 24-200mm-objektiv og verdens raskeste autofokus

I dag lanserer Sony en ny modell i den populære cyber-shot RX100-serien kompaktkameraer: RX100 VI (DCS-RX100M6). Det nye og innovative RX100-VI er det første av alle RX100-modellene som har et zoomobjektiv med så høy forstørrelsesgrad. Tross den kompakte størrelsen har man fått plass til et imponerende ZEISS® Vario-Sonnar T* 24–200 mmi f2,8–4,5-objektiv. Det er heller ikke gjort kompromiss med hastigheten og den høye bildekvaliteten som RX100-kameraene har blitt så berømte for. Kamera er utstyrt med verdens raskeste autofokus[i] med en hastighet på 0,003 sekunder. Kameraets zoomfunksjon, imponerende billedkvalitet og allsidighet for både stillbilder og filmer gjør det perfekt for å fotografere alt fra hverdagsøyeblikk, bymiljø, portretter, sport, dyr.

Det nye kompaktkameraet Sony Cyber-shot RX100 VI lanseres denne måneden, og vil ha en veiledende pris på 13,000 kroner.

Les mer om RX100-VI i den vedlagt engelske pressemeldingen.

Sony lanserer samtidig et det nye kameragrepet VCT-SGR1, som er skreddersydd for RX100- og RX0-seriene. Det er allsidig og kompakt, og passer perfekt til blant annet «vlogging», reisefoto, videoopptak, og selvportretter.

Kameragrepet Sony VCT-SGR1 kommer i salg i august, og vil ha en veiledende pris på 1,300 kroner.

[i] Sammen med RX10 IV. Blant digitalkameraer med fast objektiv og sensor av 1.0-typen. Ved lansering i juni 2018, ut i fra forskning utført av Sony.

• foto

Sony er en ledende produsent av lyd-, video-, foto-, spill-, kommunikasjons- og informasjonsteknologiske produkter for forbruker- og proffmarkedet. Med sine virksomheter innen musikk, bilder, dataunderholdning og online, er Sony unikt posisjonert til å være det ledende elektronikk- og underholdningsselskapet i verden. Sony registrerte en årlig omsetning på ca. 77 milliarder dollar for regnskapsåret som endte 31. mars 2018. For mer informasjon om Sony, vennligst besøk www.sony.net