Folkefest da T-banen kom tilbake til Østensjøbanen

Folkefest da T-banen kom tilbake til Østensjøbanen

Været var ingen hindring for folkefest på Bøler søndag 10. Januar da Østensjøbanen gjenåpnet etter 9 måneders omfattende vedlikehold og modernisering.

Kl 13 ankom et eget gjestetog til Bøler med ordfører Marianne Borgen, sporveiens administrerende direktør Cato Hellesjø, konserndirektør for infrastruktur og eiendom, Per Magne Mathisen samt administrerende direktør i Ruter, Bernt Reitan Jensen i spissen.

Takk for tålmodigheten!

I sine taler til alle fremmøtte takket alle for den tålmodigheten som er vist både i forhold til lengre reisetid med buss for T-bane og de ulempene i form av støy som nødvendigvis følger med et så omfattende og intenst anleggsarbeid. Byggherreorganisasjonen med prosjektleder Arnt Jørstad mottok også velfortjent takk for gjennomføringen. Ordfører Marianne Borgen så frem til et raskt og effektivt T-banetilbud fra mandag allerede.

Åpning med miljøagenter

Åpningen og snorklippingen ble gjennomført av ordfører Marianne Borgen sammen 2 entusiastiske barn fra Miljøagentene.

Neste etappe til Mortensrud

Prosjektet er gjennomført innenfor tildelt kostnadsramme og tidsfrister. Siste etappe er nå Østensjøbanen fra Bøler og frem til Mortensrud. Denne strekningen åpner 3.april, samme dag som Lørenbanen og Løren stasjon åpnes. Da får Østensjøbanen også 2 avganger pr.kvarter.