Tusenvis av positive reaksjoner på vognførers arbeidsmoral

Pressemelding   •   aug 08, 2017 12:48 CEST

Waqas Arif dirigerer trafikken. Foto: Pål Magnus Tømmervold.

På Sosiale medier kan du lese historien om vognfører Waqas Arif som tok ansvar da trikken hans stanset i regnværet mandag 7.august. Waqas ble stående ute i regnværet og dirigere trafikken forbi i Hegdehaugsveien, helt til trikken kunne flyttes.

Slik omsetter han Sporveiens kjerneverdier pålitelig, engasjert og samhandlende i praksis. Vi er stolte over vår kollega, og glade for den arbeidsmoralen han utviste der han håndterte en situasjon til beste for alle trafikanter.  http://bit.ly/2ukPRSx

Sporveien er Norges største leverandør av kollektivtransport målt i antall reiser. I datterselskapene Sporveien Trikken, Sporveien T-banen og Unibuss ble det i 2016 gjennomført mer enn 250 millioner enkeltreiser.

Konsernet har om lag 3600 ansatte og omsetter årlig for 4,5 milliarder kroner. Sporveien eier, forvalter, drifter, bygger ut og vedlikeholder infrastruktur som benyttes til T-bane og trikk, og forvalter en betydelig eiendomsmasse. Konsernet har også ansvar for vedlikehold av trikker og T-banevogner. Sporveieneier i tillegg datterselskapene Bussanlegg og Sporveien Media. Sporveien er 100 prosent eid av Oslo kommune.

Sporveien opererer i et marked som er i sterk vekst. Økt miljøfokus og en betydelig befolkningsvekst i Oslo og Akershus i årene som kommer, gjør at Sporveiens tjenester er viktigere og mer etterspurt enn noen gang. Hovedkontoret ligger i moderne lokaler på Tøyen i Oslo.