TCS beholder pallplasseringen for kundetilfredshet i IT-tjenestesektoren

TCS beholder pallplasseringen for kundetilfredshet i IT-tjenestesektoren

• TCS kommer på topp i Norden for syvende år på rad
  • TCS beholder ledelsen på tross av utvidelse til noen av de mest krevende IT-programmene i regionen
  • TCS har blitt den foretrukne digitale partneren: Samtlige kunder sier de mest sannsynlig vil fornye kontrakten med TCS

Oslo, 14. april 2016: Nok en gang får Tata Consultancy Services (TCS) topp tilbakemelding fra kunder av den nordiske IT-tjenestesektoren. For syvende året på rad kaprer selskapet førsteplassen i regionen. Den siste seieren ble innkassert i den årlige kåringen til Whitelane Research og PA Consulting, med deres Nordic IT Outsourcing Study.

«I år har vi gjennomført flere av de mest krevende omstillingene av IT-systemer i regionen. Jeg vil gjerne takke alle TCSere for innsatsen de leverer for kundene våre, og jeg vil også takke kundene for den tillitten de gir oss. Samarbeid er nøkkelen til suksess. Vi er stolte av de nordiske kundene våre, og for å ha blitt deres foretrukne digitale partner i Norden,» sier Amit Bajaj, Nord Europa-sjef for TCS.

TCS fikk topplasseringen med en kundetilfredshet på 81 prosent. Tallet er det høyeste blant tjenestetilbyderne og ni prosent over industrigjennomsnittet på 72 prosent. 100 prosent av respondentene som jobber med TCS melder at de sannsynligvis vil fornye kontrakten – et bevis på selskapets kundefokus.

TCS viste sin styrke innen alle IT-disipliner som er med i undersøkelsen. TCS har de mest fornøyde kundene innen utvikling, vedlikehold og testing av applikasjoner; drift av datasentre og applikasjoner; samt service til sluttbruker.

«Det nordiske markedet har modnet. Vi ser store avtaler blir inngått både i offentlig og privat sektor med globale IT-tjenestetilbydere av kaliberet til TCS. Faktum er at TCS har maktet å beholde førsteplassen samtidig som de har utvidet virksomheten sin. Dette er et bevis på deres styrke som selskap og evne til å lede frem kundeutvikling» sier Jef Loos, Head Sourcing Research Europe ved Whitelane Research.

Flere enn 300 personer blant toppbrukerne av IT-tjenester i Sverige, Danmark, Finland og Norge ble intervjuet i forbindelse med undersøkelsen. Samlet sett ble 29 IT-tjenestetilbydere, og rundt tusen unike tjenesteutsatte kontrakter vurdert.

TCS kunngjorde nylig også en stor kontrakt med PostNord, for å være deres «nettskypartner». Selskapet har også gjort seg bemerket som en innovatør i bankindustrien med Vipps, DNBs svært populære betalingsapplikasjon.

Whitelane Research og PA Consulting samarbeidet om å gjennomføre årets utgave av Nordic IT Outsourcing Study. Whiteland Research er en uavhengig organisasjon som har søkelys på forskning og arrangementer rundt sourcing og outsourcing. PA Consulting er et verdensomspennende firma innen rådgivning, teknologi og innovasjon, med over 2.600 ansatte.

TCS

Jirimiko Oranen, leder for markedsføring og kommunikasjon, Norden

jirimiko.oranen@tcs.com

Whitelane Research

Jef Loos, Head Sourcing Research Europe

jef.loos@whitelane.com

Om TCS Nordic

Tata Consultancy Serviceshar operert i Norden siden 1991 og har kontinuerlig investert i dette markedet til fordel for sine kunder. TCS har omtrent 9 000 fagfolk i Sverige, Finland, Norge og Danmark og på tvers av TCS’ Global Network Delivery Model™ (GNDM™), som bistår ledende nordiske selskaper. Siden 2010 har TCS tredoblet sin tilstedeværelse i regionen, med en betydelig økning i lokale ansettelser. I en rekke undersøkelser (utført av KPMG og Whitelane Research/PA Consulting) har TCS konsekvent blitt rangert som nummer én innen kundetilfredshet for nordiske IT-tjenester de siste seks årene. En rekke fremtredende nordiske selskaper har dratt fordel av TCS’ unike tjenestetilbud, inkludert Nokia, Ericsson, TDC, ABB, Telenor, NETS, og DNB. I 2015 ble TCS for tredje året på rad tildelt Top Employer in Europe-sertifikatet av Top Employers Institute, hvor Sverige, Norge og Danmark var blant de åtte markedene der TCS var nummer én.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services er en organisasjon som tilbyr løsninger innen IT- og konsulenttjenester og forretningsutvikling. Selskapet leverer solide løsninger til det globale næringsliv, og tilbyr et nivå av forutsigbarhet som ingen andre bedrifter kan måle seg med. TCS tilbyr en konsulent-ledet, integrert portefølje av IT, BPS, infrastruktur, ingeniørtjenester og informasjonstjenester. Dette leveres gjennom selskapets unike Global Network Delivery Model ™, anerkjent som ledende standard innen software-utvikling. Som del av Tata-gruppen, Indias største industrielle konglomerat, har TCS tilgang til over 344 000 av verdens beste konsulenter i 46 land. Selskapet inntektsførte USD 15,5 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2015, og er børsnotert på National Stock Exchange og Bombay Stock Exchange i India. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Følg TCS på Twitter.

RSS Feed til TCS’ pressemeldinger

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Nydalsveien 33, torgbygget