Første kvinnelige steelband deltar i Trinidad & Tobagos National Panorama konkurransen

Hvert år i forbindelse med karnevalet foregår den årlige nasjonale Panorama konkurransen på Trinidad & Tobago. Den har det populære navnet "The Greatest Show on Earth", og i år er det god grunn til å se frem til den flotte musikkarrangement hvor ulike orkestre konkurrerer mot hverandre på steelpan. Steelpan er en trommetypen som minner om et `udhulede 'oljefat i utseende.

En av de mest spennende deltakere i år er Platinum Steel Orchestra, som er det første rene kvinnesteelband i National Panorama konkurransen. Orkesteret består av 35 medlemmer og ledes av Carlan "Panman" Harewood.

Konkurransen består av fire hovedkategorier: Stor, medium, små og single-band, og vil bli bedømt av en rekke kompetente dommere.

Steelpan-instrument ble oppfunnet i 1930, og er Trinidad & Tobago nasjonale instrument, som naturligvis spiller en stor rolle i den årlige karnevalet som pågår allerede nu på Trinidad.

Finalene vil bli holdt d. 4 og 6 februar mens karnevalet offisielt kulminerer i helgen. 8 og 9 februar 2016.

Planlegg karneval-reisen på www.gotrinidadandtobago.com

• steelpan
  • karneval
  • eksotiske reiser
  • trinidad og tobago
  • reiser
  • ferie

United Spirit Nordic er et uavhengig salgs-og marketing og pr selskap baseret i København som tilbyr tjenester i Skandinavia, Finland og Østersjøen og gjennem søsterorganisasjoner også i Europa og globalt. Innovative, pragmatisk, resultatdrevet og konsekvent, samt at vi er praktiske og vennlige i vår tilgang. Vi arbeider med foretrukne partnere med en langsiktet suksessrate. Med andre ord, arbejder vi som et lite selskap men med enestående erfaring og evnen til at utføre en sterk kampagne og arbeider på en profesjonell måte. Vi tilbyr integritet, hårdt arbeide, pålitelighet, kontinuitet og motivation. For mere informasjon www.unitedspiritnordic.com.