ViaNett AS fusjoneres inn i Link Mobility!

I januar 2018 har ViaNett AS 20-årsjubileum! For en reise det har vært! ViaNett har opplevd en fantastisk vekst og trafikkutvikling siden oppstarten, og har i de siste 5 årene også vært gjennom mange spennende oppkjøps- og salgsprosesser. Etter først å ha kjøpt opp kundeporteføljene til Mobiletech i 2012 og Vidamo i 2013, kjøpte ViaNett selskapet Sendega i 2014. I juni 2016 ble ViaNett kjøpt opp av svenske TargetEveryone AB. I juli 2017 ble ViaNett igjen solgt fra TargetEveryone AB til norske Link Mobility AS.

Fra 1. januar 2018 vil ViaNett være 100 % under Link Mobilitys administrasjon og ledelse, med alle de fordelene det innebærer. I tillegg vil ViaNett AS bli fusjonert inn i Link Mobility, og selskapet ViaNett AS vil dermed bli historie. Totalt vil Link Mobility med ViaNett ha en markedsandel på mellom 65 og 70 % i Norge, i tillegg til snart å være markedsleder innenfor messaging i hele Europa!

Det norske selskapet Link Mobility har hovedkontor i Oslo, og har i dag en børsverdi på over 1,7 milliarder kroner! Selskapet har fremdeles en offensiv oppkjøpsstrategi i Europa, og har med oppkjøpene sikret seg både stor vekst og betydelig internasjonal kompetanse!

Hva betyr oppkjøpet for deg som kunde?

Alle ViaNetts ansatte følger med videre til Link Mobility, og kontoret i Moss blir opprettholdt. Du som kunde behøver ikke å gjøre noe som helst som følge av oppkjøpet, men dere kan se frem til mange nye og spennende muligheter som nå vil by seg! Vi ser nå frem til å kunne tilby alle våre kunder en sterkere produktportefølje, med en enda bredere kompetanse og med en betydelig større innovasjonskraft enn noen gang tidligere.

Les mer om spennende nye produkter som Mobile Invoice, Joyn, Kundeklubb - og ikke minst om våre tiltak i forhold til de nye databehandlingsdirektivene som trer i kraft 25. mai 2018. Trykk her.

• gdpr
  • mobile invoice