TargetEveryone og norske Strex har inngått en avtale om lansering av One-Click-Shopping

TargetEveryone har i dag inngått en avtale med norske Strex om å utvikle nye tjenester for mobilbetaling. Strex eies av TelenorTelia og Ice.Net, og er den første norske betalingsløsningen som er 100% mobil. I dag leverer Strex årlig over 75 millioner betalingstransaksjoner. Over halvparten av Norges befolkning benytter seg av tjenesten for blant annet å betale for transporttjenester, digitale mediatjenester, donasjoner og parkering m.m.

TargetEveryone har fått i oppdrag å lansere Strex’ nye betalingsløsning One-Click-Shopping. Ved å utnytte at kunden allerede er identifisert når kunden dataroamer, vil man med et enkelt tastetrykk på telefonen kunne betale. Kundene slipper dermed å bruke tid på å identifisere seg med å skrive inn navn og mobilnummer m.m. for hvert enkelt kjøp. Dette vil gjøre det raskere og enklere å betale, samt at færre vil ramle av i betalingsprosessen.

«Strex tar nå et stort steg inn i fremtidens betalingsløsning ved å lansere One-Click-Shopping med TargetEveryone», sier Frode Alvad, Salgssjef hos Strex. «Vi ser et usedvanlig stort potensial for dette produktet, i første omgang for det norske markedet, men etter hvert også utenfor Norge»

«One-Click-Shopping er en tjeneste som ligger helt på linje med TargetEveryones 1 til 1-markedsføring» sier Bjørn Forslund, CEO i TargetEveryone. «Samtlige Strex-kunder i tillegg til TargetEveryone sine over 100 donasjonskunder, mediapartnere og e-handelskunder, kommer nå til å kunne ta betalt med en av verdens enkleste betalingsløsninger via One-Click-Shopping»

Avtalen vil gå i 2 faser, der første fase kommer til å omhandle betaling til veldedige formål. Full lansering av One-Click-Shopping kommer til å skje om ca. 9 mnd., der også andre aktører kommer til å inngå.

For mer informasjon, kontakt:

Bjørn Forslund, CEO, bjorn@targeteveryone.com +47 484 83 838

Denne informasjonen er av en slik karakter at TargetEveryone AB er pliktig til å offentligjøre den i samsvar med EUs regelverk om markedsmisbruk, samt loven om verdipapirmarkedet og/eller loven om handel med finansielle instrument.

Informasjonen leveres gjennom ovenstående kontaktperson, som er ansvarlig for offentliggjøring den 6. april 2017 kl. 09:02

Om TargetEveryone
TargetEveryone er notert på Nasdaq First North Sweden, og startet for 10 år siden i det nordiske entreprenørmiljøet. TargetEveryone har kunder og partnere i over 80 land, og 45 ansatte ved kontorer i Stockholm, Oslo, Moss og indiske Chandigarh.

ViaNett AS er spesialister på SMS og mobilbetaling, og er et datterselskap av TargetEveryone AB siden juni 2015.

ViaNett er en spesialist på SMS og mobilbetaling, og ble kjøpt av TargetEveryOne AB i 2015. Markedet for bruk av SMS er sterkt voksende. Kommunikasjonsformen er innarbeidet i over 20 år, og fungerer i dag som den raskeste, enkleste og mest effektive kommunikasjonsmetoden for korte meldinger. ViaNett tilbyr også betaling via SMS. Med SMS kan du utføre et kjøp hvor som helst, når som helst og uten wi-fi tilgang. ViaNett er blant annet nr. 1 på donasjonsløsninger via SMS i Norge. Selskapet har 12 ansatte, og har kunder i over 100 land!

TargetEveryOne er notert på Nasdaq First North Sweden, og startet for 10 år siden i det nordiske entreprenørmiljøet. TargetEveryOne har kunder og partnere i over 80 land og 45 ansatte ved kontorer i Stocholm, Oslo, Moss og indiske Chandigarh.