Voldsom vekst i 2015 på bruk av SMS-meldinger!

2015 ble et nytt og fantastisk år for SMS. I desember kunne ViaNett notere en trafikkvekst på hele 45 %! Den totale markedsveksten for samme periode var på 32 %. Totalveksten i Norge for hele 2015 var på 31 %. Tallene gjelder SMS-trafikk mot bedriftsmarkedet.

SMS - en overlegen kommunikasjonskanal!
Flere og flere tar i bruk SMS, fordi det er en rimelig og usedvanlig effektiv måte å kommunisere på. Mottakere får SMS-meldingen umiddelbart, og er helt uavhengig av Wi-Fi dekning for å kunne ta imot eller å sende meldinger.

Tid er penger, og viktige beskjeder MÅ raskt frem. I tillegg er SMS en meget sikker og pålitelig kommunikasjonskanal. Dette er viktige årsaker til at SMS vokser så raskt på alt fra varslinger til betalingsløsninger og passord m.m.

Privatmarkedet
På privatmarkedet ble det også notert en vekst i 2015 etter flere år med nedgang. Trenden har nå snudd, og vi spår nå også en vekst på privatmarkedet i årene som kommer. Siden trafikkrekorden nyttårsaften 2007, da det ble sendt 29,9 millioner privat-SMS fra 24.00 til 06.00, har trenden vært negativ, helt frem til 2015! Ifølge Telenor ble det i 2015 sendt 18,6 millioner nyttårsmeldinger mellom kl. 24.00 og 06.00, mens det året før ble sendt 18,5 millioner SMS på samme tidspunkt. Dette er en meget spennende utvikling med tanke på alle de nye supplerende kommunikasjonskanalene som de senere årene har entret markedet (Snapchat, Messenger, Instagram m.fl.)

Spår markedsvekst i SMS-trafikk på rundt 30 % i 2016.
ViaNett spår en fortsatt meget sterk vekst i SMS-utvikling videre, og forventer en økning på rundt 30 % også i 2016. Våre eksisterende kunder bruker SMS i stadig større grad. I tillegg ser vi at stadig nye markedsområder tar i bruk SMS som en foretrukken kommunikasjonskanal.

• mobilbetaling
  • mobil markedsføring

ViaNett er en spesialist på SMS og mobilbetaling. Markedet for bruk av SMS er sterkt voksende. Kommunikasjonsformen er innarbeidet gjennom 20 år, og fungerer i dag som den raskeste, enkleste og mest effektive kommunikasjonsmetoden for korte meldinger. ViaNett tilbyr også betaling via SMS. Med SMS kan du utføre et kjøp hvor som helst, når som helst og uten Wi-Fi-tilgang. ViaNett er blant annet nr. 1 på donasjonsløsninger via SMS i Norge. Selskapet har 12 ansatte, og har kunder i over 100 land!