Kan Lihaug og Havnaa fortsette seiersrekken på Viasat Sport?

Lørdag 14. mars er det klart for et nytt Nordic Fight Night-stevne på Viasat Sport. To norske boksere skal i aksjon i København. Kai Robin Havnaa og Tim-Robin Lihaug går i ringen bare en drøy måned etter forrige Nordic Fight Night. Begge boksere møter tøff tysk motstand.

Tim-Robin Lihaug møter veteranen Slavisa Simeunovic, som står med 14 KOs på 16 seire, men har også blitt stoppet 10 ganger på sine 11 tap. Her bør «Timsalabim» ha alle muligheter til å vise frem høyreslegga igjen.

Også hardtslående Kai-Robin Havnaa går i ringen på lørdag. Han tok store steg fra sin første kamp til sin andre, og det er all mulig grunn til å tro at han har tatt nye karrieremessige sjumilssteg før sin tredje kamp som profesjonell bokser. Rapportene fra boksegymmen forteller at Kai-Robin kommer først og går sist på alle treninger. Med onkel Erling Havnaa på laget begynner bitene å falle på plass for 26-åringen. Lørdagens motstander er tyske Patrick Linkert som står med fire seire(1 KO) og syv tap (3 KO).

Nordisk A-lag

Kremen av svenske og danske boksere stiller også på det Viasat Sport-sendte stevnet. Hjemmehåpet Patrick Nielsen bokser i hovedkampen ca. klokken 22.25. Han går opp en vektklasse til super-mellomvekt og møter amerikanske George Tahdooahnippah til kamp om WBAs ledige "International"-belte. Motstanderen står med 34 seire (24 KOs) og kun ett tap. Dette blir en veldig viktig kamp for Nielsen, som prøver å få fart på karrieren igjen etter fjorårets VM-tap for russiske Dmitry Chudinov.

I studio sitter Christian Ramberg sammen med Ole Edvard Pedersen og Roar Petajama. Kommentatorer i København er Ole-Petter Westereng og Thomas Hansvoll.

Angitte starttidspunkter for lørdagens kamper på Viasat Sport (merk at tidene kan endre seg).

Studiosendingen på Viasat Sport

Ca. klokken 18.45: Slavisa Simeunovic mot Tim-Robin Lihaug.

Ca. klokken 19.45: Patrick Linkert mot Kai Robin Havnaa.

Ca. Klokken 20.15: Alvaro Gaona mot Oscar Ahlin.

Ca. klokken 20.50: David Gegeshidze mot Otto Wallin.

Ca. Klokken 21.35: Dmitry Kirillov mot Dennis Ceylan.

Ca. Klokken 22.25: George Tahdooahnippah mot Patrick Nielsen.

• nordic fight night
  • viasat sport