Viaplay styrker filmtilbudet med nye avtaler

Viaplay har underskrevet nye filmavtaler med Walt Disney Company Nordic og Sony Pictures Television. Avtalene betyr at Viaplays filmabonnenter i løpet av 2012 får tilgang til over 500 nye titler. Avtalene inkluderer tilgang til ferske titler så vel som eldre filmklassikere og gjelder for Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Til en fast månedspris gir Viaplays abonnementsløsning  tilgang til et bredt utvalg av filmer fra de største internasjonale filmstudioene. De nye avtalene betyr at Viaplays filmkunder nå i tillegg får tilgang til 300 titler fra Sony Pictures Television og over 200 titler fra The Walt Disney Company Nordic. Filmene vil inngå i pakkene TV+ Film og TV+Film+Sport. Viasat har allerede en ekslusiv filmavtale med Disney og Sony Pictures Television og over 600 titler fra selskapene vil bli tilgjengeliggjort i løpet av 2012.

Avtalen med Sony Pictures Television vil styrke Viaplays abonnementspakker med blant annet filmer som Salt, Harald Zwarts Karate Kid og Spis ,elsk, lev. Klassikere som Serpico, Easy Rider, Den blå lagune, og Boyz n the Hood vil også bli tilgjengelige.

Avtalen med Disney betyr blant annet at Viaplays filmkunder vil få tilgang til filmer som To på rømmen, Pirates of the Caribbean: At Worlds End, Legenden om Narnia: Prins Caspian samt National Treasure: Book of Secrets. I tillegg vil klassikere som Armageddon, Pearl Harbour og Pretty Woman bli tilgjengelig.

- Vi jobber konstant med å styrke Viaplay på innholdssiden. Disney og Sony Pictures er begge verdensledende filmstudioer, og vi er naturligvis veldig godt fornøyd med å kunne inkludere en ytterligere andel av deres filmer i vårt filmtilbud. En slik avtale betyr også at Viaplays abonnenter nå får ytterligere tilgang til kvalitetsinnhold både i hjemmet og på mobile enheter, noe som også vil hjelpe oss i arbeidet med å gjøre Viaplay tilgjengelig på stadig nye plattformer, sier administrerende direktør Niclas Ekdahl i Viaplay.

- Vi er hele tiden på utkikk etter samarbeidspartnere som kan videreformidle innholdet vårt på nye og fleksible måter. Samarbeidet med Viaplay er i så måte et flott eksempel og vi ser frem til å kunne tilby publikum ytterligere tilgang til vårt materiale, sier Director Media Distribution Franca Rossander i The Walt Disney Company Nordic.

Viaplay er tilgjengelig på PC/Mac, mobil, nettbrett, via Viasats HD-mottakere og som egen applikasjon i LG og Samsungs smart-TV-er.Viaplay tilbyr blant annet direktesendt sport som UEFA Champions League, tusenvis av filmer, TV-serier og før-premierer på TV-programmer fra TV3 og Viasat 4.

• nett-tv
  • disney
  • sony pictures
  • niclas ekdahl

Viaplay er en abonnementsbasert nettjeneste som tilbyr  et omfattende tilbud av nordiske- og internasjonale TV-serier, filmer og direktesendt sport som UEFA Champions League, NHL og Formel 1.Viaplay er tilgjengelig på PC/Mac, mobil, nettbrett, via Viasats HD-mottakere og som egen applikasjon i LG og Samsungs smart-TV-er. Viaplay ble lansert i mars 2011 og er tilgjengelig i Norge, Sverige Danmark og Finland.

Viaplay er en del avdel av Modern Times Group (MTG), en internasjonal underholdnings-kringkastingsgruppe med virksomheter innen fri-tv, betal-tv, radio og innholdsproduksjon på fire kontinenter. MTGs Viasat Broadcasting driver fri-tv- og betal-tv-kanaler som er tilgjengelige på Viasats egne satellitt-tv-plattformer og tredjepartsnettverk, og selskapet distribuerer også tv-innhold via internett. MTG er også hovedaksjonær i CTC Media, Russlands ledende uavhengige tv-kringkaster. Modern Times Group er et selskap i vekst og er børsnotert på Nasdaq OMX Stockholm. Besøk www.mtg.se for mer informasjon .