Viasat fornyer flerårig avtale med Twentieth Century Fox

Viasat har fornyet en flerårig avtale med Twentieth Century Fox Television Distribution som omfatter rettighetene til å vise nyere filmer og arkivtitler på Viasats filmkanaler og via nettjenesten Viaplay.

Den fornyede avtalen mellom Viasat og Twentieth Century Fox Television Distribution gjelder det såkalte second pay-vinduet for filmer, og gir Viasat Film-kanalene muligheten til å vise Fox-filmer før de blir vist på fri-TV-kanaler, som eksempelvis TV3 og NRK. Viasat vil i tillegg ha tilgang til å vise titler fra Fox sitt arkiv på henholdsvis Viasat Film-kanalene, som klikkefilmer i Viasats HD-mottakere og på nettjenesten Viaplay. Viasat FIlm-kanalene er tilgjengelig på Viasats egen satellitt-TV-plattform, via kabel-TV og hos en rekke IPTV-leverandører. Viaplays abonnementsbaserte filmtilbud er tilgjengelig for alle på nett via PC/Mac, smarttelefoner, nettbrett og som applikasjon i en rekke smart-TV-er.

- Twentieth Century Fox er kjent for å lage populære og folkekjære filmer. Vi er derfor veldig glade for å ha sikret oss en avtale som gir kundene våre store filmopplevelser fra Fox i mange år framover. Dagens filmfantaster vil selv velge hvor, når og hvordan de ser film - derfor har vi i tillegg sikret oss rettighetene til å tilby filmene via Viaplay-tjenestene i Viasats HD-mottaker og på nett, sier CEO Hans-Holger Albrecht i MTG.

- Vi har samarbeidet med Viasat lenge og er utrolig fornøyde med at samarbeidet nå fortsetter med en ny flerårig lisensavtale. Samtidig som TV-markedet er i endring viser denne avtalen at vår satsing på tradisjonell betal-TV fortsetter, sier Gina Brogi, EVP of Worldwide Pay Television and Subscription Video on Demand for Twentieth Century Fox Television Distribution.

• Kunst, kultur, underholdning

• viasat film